perjantai 28. elokuuta 2015

Syksyn elämäntaparemontti ja Kunnossa-valmennus

image

Yhteistyössä FitClub Finland.

Maanantaina on pääpäivä.

Mie nimittäin aion ottaa selvää siitä, mitä tapahtuu, kun tällainen tavallinen tamu alkaa kahdeksan viikon ajan noudattaa tervellistä ruokavaliota ja kunnon treeniohjelmaa. Ei hele, kuulen Rakas, sinusta on tullut pullukka -sarjan tunnarin mun päässä nyt, hahha. 

Ehkä se ei ole ihmekään, sillä tässä postauksessa on kyseessä maanantaina alkava Kunnossa-verkkovalmennus, jonka keulahahmona toimii juurikin mainitusta ohjelmasta tuttu Jenni Levävaara. Kunnossa on FitClub Finlandin ensimmäistä kertaa starttaava valmennus, jonka kanssa mie ja mun blogi tehdään yhteistyötä syksyn ajan (kyseessä kaupallinen yhteistyö). Ideana on, että saan osallistua valmennukseen ilmaiseksi ja kerron mun kokemuksista teille: miltä tuntuu noudattaa ruokavaliota arjessa, minkälaisia tuloksia sillä saa aikaan ja millaista on olla mukana verkkovalmennuksessa. Olin aluksi ihan kahden vaiheilla, lähdenkö yhteistyöhön mukaan, mutta tällä hetkellä oon oikeasti aika innoissani koko hommasta enkä malta odottaa, että pääsen muutaman viikon päästä kertomaan teille mun fiiliksiä.

Millaisesta verkkovalmennuksesta siis puhutaan? Käytännössä homma tarkoittaa sitä, että FitClub Finlandin nettikaupasta voi ostaa kahden kuukauden valmennuksen, johon kuuluu treeniohjelma (sali ja aerobinen), ruokavalio resepteineen, tietoa terveellisemmistä elämäntavoista, mobiilisovellus sekä keskustelupalsta muiden valmennukseen osallistuvien ja Jennin kanssa. Mobiilisovelluksen liikepankki tulee luultavasti olemaan mulla kovassa käytössä salilla ähkiessä; liikepankki tarkoittaa siis sitä, että saliohjelman kaikki liikkeet on kuvattu videoille, joissa myös ohjeistetaan, miten liikkeet kuuluu tehdä ja minkä takia.




Miksi lähdin mukaan?

Tärkein syy, miksi ryhdyin projektiin, oli varmaan... mielenkiinnosta? Mie en koe, että mun elämäntavat tarvitsisivat radikaalia muutosta onnellisuuden saavuttamiseksi, tai että mun pitäisi päästä jotain juttua varten äkkiä huippukuntoon - oon siis onnellinen ja tyytyväinen mun elämään jo nyt. Vaikka en oo ikinä haaveillut mistään fitness-kisoista tai sellaisesta treenielämäntavasta (koska majoneesipizzankin pitää välillä olla lifestyle), oon kuitenkin aina miettinyt, miltähän ruokavalio ja treeniohjelma tuntuisivat ja millainen olo mulla olisi niiden noudattamisen myötä. Nämä mietteet on tietenkin aina kariutuneet siihen, ettei mulla oikeasti ole niin paljon kiinnostanut, että hankkisin vaikka jonkin sortin valmentajan itselleni. Kun FitClub Finlandista otetiin muhun yhteyttä, tajusin parin päivän harkinnan jälkeen että hei, tässä olisi kerrankin tilaisuus kokeilla jotain uutta ja vielä sopivaan saumaan arjen alkaessa. Saisin myös valtavasti tietoa, jota voisi hyödyntää vielä tulevaisuudessakin. Miksi ei?


Mitä odotan valmennukselta?

Minkäänlaista painotavoitetta mulla ei ole, eli en oo alkamassa laihdutuskuurille. Niin kuin aiemmin sanoinkin, haluan tietää, miltä musta tuntuu ja miltä mie näytän puhtaan ruokavalion ja säännöllisen treenaamisen avulla. Oon vasta viime aikoina tajunnut, kuinka hyvin liikunta oikeasti helpottaa stressistä syntyvää ahdistuksen tunnetta - eikä sitä siltikään muista käyttää hyväkseen, kun syysmasis iskee ja pimeys painaa päälle. Oon siksi innoissani säännöllisestä treeniohjelmasta, joka toivottavasti antaa energiaa ja jota terveellinen ruokavalio tukee. Odotuksena siis on, että mulla on hyvä kesäfiilis vielä lokakuussa ja jaksan opiskella, käydä töissä, treenata ja nähdä ystäviä syksyn pimeydessä.

image

Millainen valmennus tulee olemaan käytännössä?

Seuraavan kahden kuukauden ajan tuun syömään säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Treeniohjelma on sellainen, että käyn kuntosalilla ja teen aerobisia harjoituksia - kumpaakin kolme kertaa viikossa. Mie aion soveltaa valmennuksen ohjelmaa Hukasta saatuun saliohjelmaan, ja aerobisina toimii varmaan juoksu, ryhmäliikuntatunnit sekä tennis. Mie tuun luultavasti myös soveltamaan ruokavaliota, sillä tuntuisi vähän typerältä kokata ja pakata eväitä yliopistolle, kun sieltä löytyy salaattibaari, jossa voin syödä terveellisen lounaan 2,60 eurolla. Mutta muuten koitan noudattaa ohjeita, sillä ei tietenkään olisi järkeä olla projektissa mukana, jos siihen ei panostaisi ollenkaan.


Koska kisoihin?

Hahahah, läppä, tämä ei ole mikään yritys päästä Fitness-päiväkirjojen uudeksi keulahahmoksi. Ja Kunnossa sopii tosiaan just ihan tavallisille tyypeille, eli mukaan voi todellakin lähteä ilman, että tavoitteena on olla nollarasvoilla kisalavoilla. Oon saanut sellaisen kuvan, että valmennuksessa voi ryhtyä kehittämään omaa kuntoa joko nollasta tai kympistä ylöspäin. Saliohjelmia on sekä kokemattomille että jo nyt kovaa treenaaville, ja aerobiset treenit on merkitty niin, että tahtia voi halutessaan kasvattaa pikku hiljaa viikkojen edetessä.

image

Kunnossa-valmennuksella on paljon yhteistyökumppaneita, jotka tarjoavat valmennukseen osallistuville erilaisia etuja. Yksi yhteistyökumppaneista on Manninen, jonka lisäravinnetuotteita mie oon aikaisemmin esitellyt täällä blogissa. Sain valmennuksen kautta Manniselta taas purkkeja testiin, ja tällä kertaa tuotteet on vähän erilaisia kuin aikaisemmin.

Ylhäällä näkyvä iso, valkovioletti purkki on Mannisen palkkaria, josta oon maistanut sekä appelsiinin että mustaherukan makuista versiota. Tykkään kummastakin tosi paljon! Nuo palkkarit on raikkaita, helposti sekoittuvia ja niistä puuttuu mun mielestä se jauhoisuus, joka maistuu monissa suklaanmakuisissa palautusjuomissa. Mustaherukka oli jopa vähän kirpeä, mikä on iso plussa. Ja miinusta taas siitä, että purkki on aika iso jauhomäärään nähden. Onhan se paremman näköinen myynnin kannalta, mutta iik liikaa pakkausmateriaaleja tuhlailtu.

image

Lisäksi sain purkin suklaanmakuista Pro-Meal-ateriankorviketta, vihreä tee -kapseleita ja proteiinivanukas-jauhetta. Kaikki kolme tuotetta oli mulle uusia tuttavuuksia. Veteen tai maitoon sekoitettava Pro-Meal-ateriankorvike on tarkoitettu satunnaiseen käyttöön, eli se ei varsinaisesti kuulu ruokavalioon, mutta sillä voi kiireisinä aamuina korvata aamupalan. Tuote oli ainakin ekalla testikerralla vähän pahanmakuinen, mutta ehkä nälkäisempänä ja makuun tottuneena mie osaan juoda sitä nyrpistelemättä naamaa :D Ja löytyy tuosta vielä kolme muutakin makua, joista esimerkiksi mango voisi olla mun juttu. (Edit: testattu maitoon sekoitettuna, tuhat kertaa parempi!) Vihreä tee -kapselit taas sain tehostamaan aineenvaihduntaa. Syön niitä yhden kapselin ennen aamupalaa sekä yhden iltapäivällä esimerkiksi ennen treeniä. Vaikutuksista en osaa sanoa vielä muuta kuin sen, että viimeisten treenien aikana hiki on virrannut tavallista vuolaammin. En tietenkään tiiä, johtuuko se millään lailla noista kapseleista - mutta jos johtuu, niin hyvä vaan! Oon yleensä vähän epäileväinen kaikkien tällaisten laihdutustuotteiden suhteen, mutta koska Mannisen edustajat kehuivat tuotetta, piti munkin sortua kokeilemaan.

Neljäs ja viimeinen testaukseen päätynyt tuote on proteiinivanukas, jota en myöskään oo koskaan kokeillut - niinpä, on kai näistä kohuttu jo vaikka kuinka kauan? Kyseessä on siis paljon proteiinia sisältävä jauhe, joka sekoitetaan maitoon ja joka hyytyessään muuttuu vanukasmaiseksi herkuksi. Valitsin mauksi banaani-toffeen, toivottavasti oli nappi valinta! En oo vielä ehtinyt tehdä yhtään satsia vanukasta, mutta tuun kyllä kertomaan myöhemmin blogissa, jos pussi on ostamisen arvoinen.

Mutta hei, sellaisia uutisia tällä kertaa! Tästä blogista ei siis ole tulossa mikään super-treeniblogi, vaan päivittelen tänne valmennuskuulumisia silloin tällöin fiiliksen mukaan. Olisi huippua kuulla, minkälaisia juttuja te haluaisitte lukea - kiinnostaako tyyliin muutoskuvat vai kokemukset ruokavaliosta eniten?

Jos joku haluaa lähteä mukaan Kunnossa-valmennukseen, sen voi tehdä täällä. Maanantaina alkavaan kahden kuukauden settiin pääsee mukaan vielä keskiviikkona 2.9. Eli muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin ryhmä menee kiinni :) Ja kertokaahan mullekin, jos liityitte projektiin - voidaan fiilistellä yhdessä, hähää.

image

6 kommenttia:

  1. Kuulostaa tosi mielenkiintoselta! Kiinnostaa kyllä kuulla ihan kaikesta ja ehkä toi ruokavalio eniten, että miten hyvin saa sovellettua just esim. kouluruuan mukaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee huippua! Kiitos palautteesta ja kommentista :)

      Poista
  2. oi kuulostaa aika hauskalta! ihana kun arki alkaa ja saa (toivottavasti) itekki taas kunnolla rutiineista kiinni :) kiva kyllä seurata tätä ja nähä millasia tuloksia tulee! hihi tsemppii <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, sitä tarvitaan :D Tai no hyvin on nyt ekat päivät menny, aloitin jo lauantaina ku halusin kaks harjottelupäivää haha.

      <3

      Poista
  3. Hohoo täällä mainoksen uhri moi! Lähen ehottomasti mukaan tähän :-) Vaikka salilla käynti ja lenkkeily kiinnostaa ja tiedän kyllä miten pitäs oikeaoppisesti syödä, niin en vaan oo saanut niistä millään rutiinia itelle. Varsinki ku oon maailman surkein ruuanlaittaja. Pari kesää sitten totesin sen, että valmis saliohjelma motivoi mua ihan hulluna käymään salilla, joten tällasen valmennuksen vois kuvitella sopivan mulle hyvin ja saavan mut vauhtiin! Nyt jännittää, meenki saman tien tilaamaan sen :-) Ja ainiin, mua luonnollisesti kiinnostaa ihan kaikki tähän valmennukseen liittyen! Kuvia ja kokemuksia tulemaan vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa <3 Mie oon noudattanut dieetti- ja treeniohjelmaa nyt neljä päivää ja olo on ihan mahtava!! Oikeasti, hullua miten äkkiä se hyvä fiilis tulee. Mulla on jo nyt sellainen olo, etten osais enää palata siihen ruokarytmiin mikä mulla on ollu (syöny just liian harvoin ja kerralla liian isoja annoksia). Ja treeniohjelman liikepankki on ihan huippu, helpottaa tosi paljon salilla käymistä.

      Laita ihmeessä sieki kommenttia sitte että mitä oot tykännyt, voidaan yhessä juoruilla valmennusjuttuja :D

      Poista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS