keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Vireydestä - mistä Situ saa potkua päivään

image

Yhteistyössä Novelle.


Nyt napsahti muuten ajankohtaiseen aikaan mulle sopiva kampanja. Niin kuin oon vähän manaillutkin, mun tulevat päivät ja viikot on buukattu täyteen vähän sitä sun tätä. Tällä viikolla mulla on neljä työvuoroa, joiden ohella mun pitäisi kirjoittaa 14 sivun essee, lukea vähän tenttiin, tehdä postauksia, käydä viimeisillä pitkillä lenkillä ensi viikon puolimaratonia varten ja kaiken muun ohella viettää aikaa pikkusiskon ja äitipuolen kanssa, jotka saapuvat mun luo viikonloppureissulle. Ensi viikolla olisi jälleen töitä, pakkaamista ja siivoamista muuttoa varten, tenttiin opiskelua ja se kauan kohuttu puolikas. 

Novelle on pyöräyttänyt käyntiin suomalaisten vireydestä kampanjan yrityksen uutuustuotteeseen eli Novelle Vireen liittyen. Mulle lähetettiin postissa vähän tutkimustuloksia, jotka oli saatu kyselemällä suomalaisilta, milloin väsyttää ja mistä saa energiaa. Hartwallin kuluttajakyselyn mukaan suurin osa suomalaisista kaipaisi lisävireyttä maanantai-iltapäivänä, ja perjantain aamupäivä taas on se aika, jolloin enemmistö tuntee olevansa energisimmillään. Oon vähän samaa mieltä, mullakin väsy meinaa usein painaa päälle just iltapäivällä ja perjantaina on usein sellainen reipas olo.

Kampanjassa mua pyydettiin kertomaan, mitkä jutut on mulle sellaisia lisäenergiaa tuovia - seuraavaksi siis niitä!

image

♥ Kahvi. Tavallisesti mie juon kahvia aamulla aamupalan jälkeen ja iltapäivällä. Aloin juoda kahvia joskus 20-vuotiaana Ouluun muutettuani, ja aluksi kahvi meni maidon, sokerin ja suklaan kanssa, haha. Nykyään käytän vain maitoa. Kahvin tärkein ominaisuus on ehkä se piristävä vaikutus, mutta lisäksi tykkään siitä, miten sen juominen myös yhdistää ystäviä.

♥ Seuraava kohta onkin varmaan ystävät. Kyllähän rakkaiden ihmisten näkeminen piristää aina. Meän tyttöjen kesken yleisimmät ajanviettotavat on yleensä jonkun luona hengailu, ravintolassa tai kahvilassa käyminen, juhliminen sekä yhdessä treenaaminen. Noista ensimmäinen voi kyllä olla päivästä riippuen myös vähän energiatasoa laskevaakin - välillä vaan röhnötetään jonkun kommuunissa vilttien alla ja valitellaan elämää, jolloin hengailulla ei välttämättä ole niin piristävä vaikutus, haha. Mutta yleensä mussukoiden kanssa fiilis vaan nousee ja tyttöjen kanssa nauraminen jättää hyvän olon vielä pitkäksi aikaa.

♥ Tällaiset namivälipalat...

image

♥ Päikkärit ei oo muuten ikinä olleet oikein mun juttu! Ne ei piristä, vaan oon vaan tosi pahalla tuulella kun herään, haha. Kellään samanlaisia kokemuksia?

♥ Yksi ehdottomasti vireyttä tuova juttu mun elämässä on treenaaminen. Tämä on vaan vähän ristiriitaista, sillä usein ennen salia tai lenkkiä mulla väsyttää ja laiskottaa, eikä oo yhtään sellainen olo, että tulevasta treenistä voisi tulla yhtään energisempi olo. Mutta kyllä vaan tulee, niin hassua kuin se onkin. Luulisi, että hulluna rehkittyään sitä olisi ihan poikki myös henkisesti, mutta toisinhan se on.

♥ Yllättävästi piristävä asia on mun mielestä vieraiden ihmisten kanssa asioiminen tai jutteleminen. Tämä nyt ei ehkä ole semmoinen piristyskeino, jota tietoisesti käyttäisin, mutta oon kyllä huomannut puolituttujen kanssa rupattelun olevan sellaista jännästi vaikuttavaa. Läheisimmille ihmisille kehtaa valittaa väsymyksestä ja pienistäkin vastoinkäymisistä, mutta vieraiden kanssa sitä jotenkin on skarpimpi ja unohtaa hetkeksi turhat murheet.

♥ Älyvapaa puuhastelu. Mun vireystasoa nostaa se, jos saan rauhassa tehdä omia juttuja kesken kiireiden: koristella vähän kalenteria, suunnitella treenejä, poistella turhia kuvia iPadista tai järjestellä lipaston laatikoita. Musiikin kuunteleminen samalla plussaa!

image

Energiajuomiin en oo ikinä tykästynyt (paitsi Jekku-Battery on ihan hyvää, haha) enkä esimerkiksi koskaan korvaa niillä kahvia. Tämä Novellen Vire taas ei muistuta markkinoiden muita energiajuomia, vaan on luonnonmukaisempi, vähemmän makea ja vissiin vähän miedompi. Yksi pullollinen vastaa noin yhtä kahvikupillista kofeiinimäärältään (16 mg/100 ml), ja juoman kofeiini on peräisin vihreiden, paahtamattomien kahvipapujen luontaisesta kofeiinista. Energiaa Viressä on noin 50 kcal per pullo - ei mitenkään hirveästi.

Mun kohdalla Vire soveltuu kahvin korvaajaksi erityisesti iltapäivisin, sillä kaipaan usein lisäbuustia ennen treeniä, mutta pelkään kahvin närästävän kesken jumpan. Mulle lähetettiin blogiyhteistyön mukana kumpaakin makua: tee-inkivääri ja tee-sitrus. Ensimmäinen on maultaan mukavan erikoinen, vähän Thaimaan vihreä tee -juomia muistuttava. Jälkimmäinen taas on ehkä sellainen tutumpi ja tavallista sitruslimsaa muistuttava maku. Kumpikaan vaihtoehdoista ei kuitenkaan ole liian makea, plussaa siitä.

Kiinnostaisiko teitä päästä maistelemaan näitä uutuuksia? Sain järjestää postauksen mukana lukija-arvonnan, joten ei muuta kuin sähköpostiosoitetta kommenttikenttään, jos haluat voittaa postissa lisää vireyttä päivääsi :) Osallistumisaikaa on tämän viikon loppuun saakka, eli vielä sunnuntai-iltana 17.5. ehtii osallistua. Ilmoitan voitosta sähköpostitse ensi maanantain aikana.

Kampanja näkyy myös Intagramissa, jossa voitte tägillä #NovelleVire jakaa kuvia siitä, miten te tykkäätte piristää itseänne kesken arkipäivän aherruksen. Muistakkee merkitä mutkin kommentteihin, niin hoksin käydä katsomassa teidän julkaisuja :) Sitten ei muuta kuin onnea arvontaan!

49 kommenttia:

  1. Voi vitsi, näähän ois kivaa vaihtelua kahville, kun sitä tulee latkittua niin paljo täällä työmaalla! :D Laitetaanpa siis "hakemusta." ;) kowalski1@luukku.com

    VastaaPoista
  2. Näitä ois kiva testata :-) Ennnim@gmail.com

    VastaaPoista
  3. Mulla sama, just parikymppisenä alko yliopistossa juomaan kahvia - Siperia opettaa kaiketi! Tsemiä hei viimisiin koulutöihin, tentteihin ja puolikkaaseen, toivottavasti menee paremmin tällä kertaa! Antihistamiinit ja muut avaavat lääkkeet vaan mukaan taskuun (ite jätin särkylääkkeet himaan ja kostautu kyllä pahemman kerran) niin hyvä tulee :) Mä oon addiktoitunu banaanilastuihin ja hummus-sipseihin, parasta välipalaa ikinä haha. Hali Skotlannista <3

    (mattiesmailbox@gmail.com, köh oonpas ovela)

    VastaaPoista
  4. Maistoin tuota tee-sitrusta joka oli kyllä aika pettymys, maistui nimittäin tiskivedelle XD Pitäs maistaa kyllä tuota toistakin, jospa se sais enemmän pisteitä multa ;D kelpais siis kyllä maisteluun!
    nina_aaw@hotmail.com

    VastaaPoista
  5. Nää vois olla hyvää vaihtelua. En koske kahviin pitkällä tikullakaan vaan juon energiajuomia, jotka ei kyllä oo mitenkään terveellisiä mutta minkäs teet :D sirir@luukku.com

    VastaaPoista
  6. Itse olen pari kertaa maistanut tuota sitrus-teen makuista Virettä ja tykkäsin! :)
    browneyessecret@gmail.com

    VastaaPoista
  7. Se tee-sitrus on mun tämän hetkinen lempparijuoma :) Mulla on työpöydällä pyörimässä kuus tyjää pulloa sitä, hah :D Mä kaipaan iltapäivästä vähän piristystä aina, mutta myös jotain raikasta ja tuo Vire toimii siihen aivan loistavasti.

    VastaaPoista
  8. kiinnostas kyllä kokeilla noita juomia, tuntuu ettei mulla energiajuomat kyllä vaikuta oikeen mitenkään :DD ennijj_@hotmail.com

    VastaaPoista
  9. Oii nam! Mulla ainakin kans liikunta on semmonen, joka piristää. Sitten, kun sinne on vaan lähtenyt! Ja tietty kaverit ja kahvii on pakko saada aamuisin. :)

    juttaemilia@gmail.com

    VastaaPoista
  10. Toi olisi huippu! Etenkin kun kohta putkahtaa mini minä maailmaan ja lisäenergia ei varmasti olisi yhtään pahitteeksi :-D (mayroks@msn.com)

    VastaaPoista
  11. Voi ois mukava päästä maistamaan!

    emma-rawwrr@hotmail.com

    VastaaPoista
  12. Kyllä kiinnostaisi testata :) maikinposti8@gmail.com

    VastaaPoista
  13. Kuulostaa ihan testaamisen arvoselta jutulta, varsinkin kun tykkään teestä niin paljon :)
    iinavilhelmiina@hotmail.com

    VastaaPoista
  14. ooh, kuulostaa kivalta :) mima93@wippies.fi

    VastaaPoista
  15. Enpä oo maistanut kumpaakaan joten maistelut olis kohdallaan. :)
    jen.antt@suomi24.fi

    VastaaPoista
  16. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  17. Hahaa, kesäksi on suunniteltu yhteenmuutto poikaystävän kanssa + töitä + gradua + viestinnän perusopinnot - pieni lisäbuusti tulisi siis tarpeeseen :D

    Ps. En ees tajunnut, mitä kaikkea on edessä, ennen kuin listasin ne tähän. A P U A.

    suvi.holttinen(at)helsinki.fi

    VastaaPoista
  18. Kuulostaa oikeen mielenkiintosilta noi uutuudet :)

    pikkumyy17@gmail.com

    VastaaPoista
  19. Salla.peltoniemi@hotmail.com

    VastaaPoista
  20. oooo täydellistä pitkiin työpäiviin :) melissa.markki@gmail.com

    VastaaPoista
  21. Kuulostaa hyvältä, ois kiva kokeilla! Mulla on muuten just sama päikkäreiden kans. Välillä jos vahingossa nukahdan päivällä, niin huhhuh sitä kiukkua ja ällöä oloa.

    suusilo@gmail.com

    VastaaPoista
  22. alatalo.niina@gmail.com

    VastaaPoista
  23. Toi on jännä, itekki oon huomannu esim. sen että ku vedän aikuisuimakoulua vieraille ihmisille, niin sillä on piristävä vaikutus! Ei kerkeä murehtia turhia, saa hetkeks unohtaa täysin omat asiat.

    t.kynsilehto@luukku.com

    VastaaPoista
  24. joo ei oo päikkärit munkaan juttu. jäi traumat, ku kerran nukahin neljästä kuuteen ja herättyäni otin maskipussin ja lähin unenpöpperössä kylppäriä kohti suorittaan aamurutiinejani. Matkalla yhtäkkiä rävähti ajatus, että hei paljonko kello on, eikö ookkaan aamu, alkaako mulla koulu ees? Ku tajusin että kello olikin kuus illalla, olo oli niin sekava että teki mieli itkee :D ja niin se oli koko loppuillan. Ihan ku ois ollu jossai aineissa, en tajua miten meni nii polla sekaisin yhistä päikkäreistä! Sen jälkeen en oo yli varttia nukkunu päivisin, enkä sitä varttiakaan edes kerran kahessa kuussa.

    VastaaPoista
  25. ainiin se sposti unohtu! :D
    pehla_96(at)hotmail.com

    VastaaPoista
  26. cammilla-@hotmail.com

    VastaaPoista
  27. raatikainen.tuija@gmail.com

    VastaaPoista
  28. lauurapa@hotmail.com

    VastaaPoista
  29. roosa.saranpaa@hotmail.com

    VastaaPoista
  30. jennijarvela@hotmail.com

    VastaaPoista
  31. mari.halme@hotmail.com

    VastaaPoista
  32. Oo kivalta kuulostaa! Maria.veijola@gmail.com

    VastaaPoista
  33. jutta.auno@gmail.com

    VastaaPoista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS