keskiviikko 17. syyskuuta 2014

NRJ Workout Oulu

image

Yhteistyössä NRJ Workout.


Viime lauantaina käytiin Maijan kanssa blogiyhteistyön merkeissä treenaamassa NRJ Workout Oulu -tapahtumassa Superparkissa. Päivän aikana vedettiin tunteja aamuyhdeksästä iltaseitsemään, ja tarjonnassa oli mm. Les Mills -tunteja, joogaa ja kahvakuulaa parhaimpien ohjaajien vetämänä.

Mun suunnitelma oli osallistua BodyCombattiin, BodySteppiin ja Astetta kovempaan treeniin, joten saavuin paikalle puoli yhdentoista aikaan aamupäivällä. Ei muuta kuin nyrkkeilysiteet käteen ja satojen muiden jumppaajien joukkoon Areenalle.

image image image

Oli kyllä hauskaa ja rankkaa. Mie en oo jumpannut koko kesänä, joten hartiat kramppasi kesken Combatin ja Stepin kyykyt poltti -  mutta tunnit meni silti ihan hujauksessa valojen välkkyessä. Kummallakin tunnilla vedettiin uusimpia ohjelmia, ja Combatin uudet biisit oli ehdottomasti mun mieleen. Mun parantunut selkä kesti kaikki jutut tosi hyvin, paitsi että Combatissa alakoukuissa piti varoa tekemästä liian suurta kiertoliikettä alhaalta ylös; niissä alaselässä tuntui pieni ja pistävä kipu. Tuo on kuitenkin pientä, oon kiitollinen että pystyy ylipäätään menemään tunneille!

Jännä huomata jälkikäteen, että mun mielestä yksi parhaimmista jutuista päivän aikana oli ohjaajat. Combatin veti tuttu oululainen ninja eli Mika Kankainen, jonka tiesin etukäteen olevan mahtava, mutta apua mie niin rakastuin BodyStepin vetäjään! Se Jarno oli niin symppis, ääää. Olin ihan mielissään, haha. Hassua, kuinka paljon ohjaaja vaikuttaa tuntiin. Ainakin mun kohdalla.

Ainoa miinus oli mun mielestä tuo Areenan lattia, joka ei alustana ollut mikään maailman paras ryhmäliikuntatunnile - tai ainakaan Steppiin, jossa mulla helposti pelottaa astua laudalle, jos lattia vaikuttaa liukkaalta. Punnertaessa ja venyttelyissä taas tajusin heti, että olisi kyllä pitänyt olla oma jumppamatto mukana, sillä lattialla oli vähän hiekkaa ja kivenmurusia. Mutta ei voi mithään, ensi kerralla sitten!
 imageimage

Mulla oli BodyStep-tunnilla ekaa kertaa päällä blogin kautta saadut Tritaniumin Urban treenihousut. Tykkäsin tosi paljon tuosta leikkauksesta pohkeissa: housujen resorimaiset lahkeet pysyivät paikallaan ihan älyttömän hyvin. Eikä oo kyllä valittamista materiaalinkaan suhteen. Kuvissa näkyy myös Niken tossut, jotka sain vuosi sitten Footwaylta myös blogiyhteistyönä, sekä banaani.

Tuntien välissä ehdittiin myös kierrellä erilaisilla esittelypisteillä, joita Areenalle oli pystytetty.

image

Juteltiin uuden Joogastudion perustajan eli Matin kanssa Oulun joogatarjonnasta, maisteltiin Raulilta Fitwokin älyttömän hyviä ruokia ja napsittiin suklaapähkinöitä Les Millsin pisteeltä. Jos joku oululainen ei muuten oo vielä käynyt syömässä Fitwokissa, niin nyt on korkea aika kokea ne sapuskat! Nimestä huolimatta ei tarvitse olla mikään fitness-tyyppi mennäkseen syömään, mie oon nauttinut noista ruoista darrassakin.

Jossain vaiheessa tuli karkeista huolimatta vähän isompi nälkä...

image

...ja koska BodyStepin jälkeen mulla ja Maijalla oli muutaman tunnin tauko ennen viimeistä treeniä, käytiin Superparkin Robson's-ravintolassa syömässä salaattibuffetissa. Hinta oli alle 8 euroa ja vitsi mitä kaikkea sieltä linjastolta löytyi. Salaattia, vesimelonia, leipäjuustoa, hedelmiä, katkarapu-nuudelipaistosta, vihanneksia, pähkinöitä, siemeniä - ja tuollaista chilimajoneesikastiketta! Tykättiin tosi paljon. Hintaan kuului myös kahvi, mutta meille ei mainittu asiasta ja maksettiin turhaan 5 euroa kahdesta kupista, blää...

Syömisen jälkeen hengailtiin jonkin aikaa, kunnes kuudelta alkoi Workoutin viimeinen tunti, Astetta kovempi treeni, jossa Aste tuli ohjaajien mukana lavalle esiintymään.

imageimage image

Hahaa, oli kyllä huippua :D Mie luulin, että tunnilla oikeasti vedettäisiin lihaskuntoa tai x-hyppyjä, mutta loppujen lopuksi tuo keikka oli muutamaa punnerrusta ja kyykkyä lukuunottamatta pelkkää bilettämistä. En oo ikinä nähnyt Combat-Mikaa tanssimassa siihen malliin lavalla, hahah.

Toisaalta ihan hyvä, että loppuhuipennus oli tuollainen hauska ja rento, sillä siitä tuossa koko tapahtumassa oli kyse. Treeniä hyvällä meiningillä.

image

Sunnuntaina järjestettiin vielä Workoutin virallinen palautuspäivä liikuntakeskus Hukassa, mutta mie olin niin rikki, etten saanut aikaiseksi lähteä polkemaan Heinäpäähän. Jos joku kävi venyttelytunneilla tai syömässä Hukan maistiaisia, laittakaa kommenttia :)

Mutta sellaisia oli mun kokemukset päivästä! Mahtava homma, että tällaisia saadaan vähän tänne pohjoisemmaksikin. Kiitos vielä Workoutin tyypeille yhteistyöstä, mun hartiat ja pohkeet on olleet vasta tänään käyttökunnossa :D

10 kommenttia:

  1. eikä vaikuttaa ihan mahtavalta! harmittaa ku en päässy mutta onneksi jumppatunneille pääsee joka viikko kuitenki :) eihän se tietenkää sama oo ku tommonen iso ryhmätapahtuma! ihanaa loppuviikkoa ♥

    VastaaPoista
  2. Vähänkö kuullostaa kivalta toi tapahtuma ja varmasti sitä olikin. :) nam, salaatti näyttää herkulta :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo oli kyllä hyvvää! Kelpais nytki :)

      Poista
  3. Heips. Kävin hotjoogassa ja foamroller tunnilla sunnuntaina. Tarkoitus oli vielä jäädä tehovenyttelyyn mutta kyllä noissa kahdessa tunnissa oli lauantaisen treenin jälkeen tarpeeksi. Hukan brunssilla oli maistiaisia cocovilta sekä fastiltä. Pala vohvelia ja pähkinöitä tuntien lomassa. Nam:)
    Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi Cocovin jutut olis kyllä kelvannu! Niitä ei aina ite raski ostaa maisteltavaksi :)

      Poista
  4. Oi vitsit mä niin halusin tuonne, en saanut kaveria mukaan, ja oon arka lähtemään yksin tuollaisiin isompiin tapahtumiin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se niin eri ku on kaveri mukana! Saa nähä tuleeko ens vuonna :)

      Poista
  5. Itseasiassa oon pari kertaa käynyt fitwokissa, ja siitä on muodostunut mun yks lempparipaikoista Oulussa, ruoan suhteen siis. Voin itekki suositella ihan jokaiselle. Mun mielestä nimi on todella osuva paikalle, mutta myös samalla hieman harhaanjohtava etenkin ihmisten kohdalla jotka luulevat, että täytyy olla jokin maailmanluokan fitness-urheiliija, jotta voi sinne mennä. Eiku kaikki vaan kokeilemaan sitä mestaa. Ihan huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä!! Vaikken oo nyt vähään aikaan ehtiny käydä, varmaan kesällä viimeksi :)

      Poista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS