sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Viikon 3 treenipäiväkirja

 photo ruIMG_6804_zps9c1f3d2f.jpg

Moikka ja mukavaa sunnuntaita kaikille :) Kuinka moni muu on tällä hetkellä piilossa pakkasta kotisohvalla? Mie ainakin oon kotipöksyissä kämpillä ja pötköttelen sohvalla iPad ja minikokoinen irtonäppis sylissä - kunnon viritelmät postausta varten. Ajattelin tehdä teille pitkästä aikaa treenipostauksen, pitäähän sitä liikuntaa tulla näin tammikuussa tästäkin tuutista :D

Jos siellä sattuu olemaan joku uudempi lukija, niin kerrattakoon, että mie oon tosiaan junppatyttö henkeen ja vereen - mitä nyt välillä käyn lenkkeilemässäkin. Mulla oli viime vuonna vähän ongelmia polven kanssa, mutta viimeisen puolen vuoden aikana oon pystynyt käymään melko normaalisti salilla ja oon ollut ihan hullun kiitollinen siitä!




Maanantai:

BodyCombat 45 min
BodyPump 60 min

Viikko lähti käyntiin maanantaina aamupäivän Combatissa. Tunti oli 45 minuuttia kestävä, mikä on kyllä just soppeli aamuun, kun ei vielä jaksa rääkkäytyä hullun lailla vaan haluaa vain kivan fiiliksen ja hyvän alun päivälle. Luentojen jälkeen menin vielä Pumppiin, jossa jaksoi yllättävän hyvin, vaikka oli ollut muutama tunti sitten Combatissa. Mun lemppari nykyisestä ohjelmasta on varmaankin kyykkybiisi (kuunnelkaa jos ette tiiä, aissaatana mikä tykitys! Vanha Skrillex-muija tykkää). Tosin myös ojentaja- ja hartiakappaleet iskee, mutta enemmänkin liikkeiden takia.


Tiistai:

BodyStep 60 min

Tiistaina eiliset tuplajumpat tuntui selässä ja jaloissa, mutta menin silti Maijan kanssa illalla Steppiin. Les Millssin BodySteppiähän on kahta versiota (klassinen sekä atleettinen), ja tällä kertaa vuorossa oli onneksi klassinen eli vähän kevyempi versio. Step on kyllä sellainen laji, jossa oon käynyt monen vuoden ajan mutta hyvin vaihtelevasti - välillä se on yksi mun lemppareista, välillä taas en käy ollenkaan. Viime syksystä lähtien oon ollut taas Steppi-tyttö :)


Keskiviikko:

SH'BAM 60 min

Keskiviikkona olin tosi pitkästä aikaa SH'BAM-tanssitunnilla. Oli periaatteessa ihan jees tunti, niin kuin sanoinkin edellisessä postauksessa, mutta vitsi huomaa kyllä, ettei tanssiminen oo hyvä juttu vähän rikkinäiselle polvelle. Kaikki hypyt, pyörähdykset ja polven kannalta huonosti tehdyt liikkeet teki hallaa, ja seuraavana päivänä pelkkä kyykistyminen kävi kipeää - mikä on jännä homma, koska näennäisesti raskaat jumpat ei oo pitkään aikaan kipeyttäny tuota polvea samalla tavalla kuin pelkkä kevyt tanssi. Pitää taas jättää tanssiminen sinne baareihin, ei kerta kestä yhtä Sh'bamia tuo koipi.


Torstai:

BodyAttack 60 min

Torstain BodyAttack ei tosiaan mennyt niin hirveän hyvin kipeän polven takia, mutta parempi se kevyesti vedetty tuntikin on kuin ei mitään! On ollut muuten aika jees, kun kunto on vähän noussut syksyn ja talven aikana eikä Attack tunnu enää niin hirveältä rääkiltä kuin joskus. Joskus jätin käymättä siellä ihan vaan sen takia, etten muka tykännyt Attackista (lue: se tuntui vaan niin raskaalta), mutta nyt se tuntuu melkein yhtä mukavalta kuin Steppi :)


Perjantai:

BodyPump 45 min

Perjantaina olin heti aamupäivästä 45 minuuttia kestävässä BodyPumpissa. Tunti eroaa siis kokonaisesta siten, että ojentajat ja hauikset jätetään treenaamatta. En jaksanut tehdä millään hirveän isoilla painoilla, vaan esimerkiksi askelkyykyt tein ilman tankoa (polvi oli vieläkin vähän kippee). Mutta pääasia, että tuli tunnilla käytyä. Aina ei voi olla täydellisiä reenipäiviä :)


Lauantai:

Lepo

Lauantaina pidin välipäivän, joskin vähän kikkailin kahvakuulalla tylsyyspäissäni. Mie koitan pitää viikossa pari lepopäivää, joista toinen saa sisältää ihan kevyttä liikuntaa.


Sunnuntai:

Juoksu 60 min

Sunnuntaina yllätin ja ylitin itseni käymällä tunnin lenkillä tuolla hirveässä kylmyydessä. En oo ikinä ennen juossut yli kahdenkymmenen asteen pakkasessa ja huh oli kyllä kokemus! Yllättävän nopeasti sitä lämpeni; ekat viisi minuuttia meinasin kääntyä takaisin kotiin, mutta sen jälkeen lämpö alkoi kiertää eikä pakkanen purrut enää nassuakaan niin pahasti. Mulla on sellainen perus kierros, jonka käyn melkeinpä aina pyörähtämässä - tällä kertaa Nallikarin ranta oli vaan kauniimpi kuin koskaan. Pakkanen kimmelsi lumena jäätyneissä puissa ja meren takana taivaanranta oli sellainen haalean persikkainen. Talviset, valoisat iltapäivät on kyllä aivan ihania.



Semmosta tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte postauksesta ja laittakaahan ihmeessä postaustoiveita jos teillä on jotain ideoita :) Olisi muutenkin kiva kuulla, haluaisitteko lukea näitä tästä lähtien taas vähän useammin, enkä mie kyllä laita vastaan, jos joku haluaa jauhaa mun kanssa mistä tahansa Les Millssiin liittyvästä kommenttiboxissa, haha. Kivaa sunnuntai-illan jatkoa ja alkavaa viikkoa, nautiskelkaahan talvesta kaakaon ja villapaitojen muodossa :)


35 kommenttia:

  1. Treenijuttuja olis kyllä kiva kuulla sulta lisää ehdottomasti, jos vaan jaksat tehdä näitä c:
    Ite uskaltauduin joulun aikaan ekaa kertaa bodypumppiin ja rakastuin totaalisesti :D kuntosali vaihtui mystisesti siihen :p (myös ajanpuutteen takia, mutta silti)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaksan ku ootte niin kivoja <3 Ja hahaa jännä :D Mutta ymmärrän kyllä, siitä saa samanlaiset mutta kuitenki erilaiset kiksit ku salitreenistä!

      Poista
  2. Voin kuvitella miten kaunista siellä lenkkireitillä on ollut.. Itse en ole juossut (hui, pitäisiköhän kokeilla), mutta koiran kanssa on tullut käveltyä tuolla pakkasten keskellä ja kyllä se narskuva lumi + kaunis maiseva + höyryävä hengitys ja kirpeä pakkanen on vaan niin jees. Vähän kadena katon tätä sun treeniviikko, oon ite ollu ihan luuseri kuntoilun suhteen :D Pitäs varmaan ottaa vähän mallia ja tsempata nyt.

    //The Realm of Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiiii niin onki :) Mie oon taas maailman huonoin kävelijä, oikeasti joku kävelylenkki olis niin kiva lisä treeniin ja muutenki mielen hyvinvoinnille ku vois vaan kattella maisemia ja miettiä mukavia - mutta ei, mie meen siis semilähikauppaanki bussilla :D Ja höpö höpö näiden tarkotus ei oo aiheuttaa mittään kateutta! Ei aina tarvi hulluna reenata, fiiliksen mukaan :)

      Poista
  3. Kuulostaa hyvältä viikolta, polvikipuja lukuunottamatta. Täällä kans polvivaiva painaa, ja lääkäri sano, ettei mitään kannata jättää tekemättä ton polven takia, että täysillä vaan, mutta entäs ko ei vaan kivultaan pysty tekkeen ees perusjuttuja; silmissä sumenee kivusta, ku koukistetulle jalalle yrittää laskea painoa.. hyvästi askelkyykyt...

    Postaustoiveena olis kiva kuulla ja nähä sun asuntoa. Muistelen, että joskus sanoit, että et oo tyytyväinen siihen , ja siks et taho kuvata sitä, mutta olet muutenki nii aito ja jaat meän kans kaikkea, että ihan hyvin voisit näyttää miten asut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho kuulostaa pahalta :O Mutta jännä lääkäri sano just saman mulle! Harmi että sulla on menny noin pahaksi tuo, mie pidän peukkuja että siihen tulis ihmeparantuminen (Y)

      Voiiii vitsi aika pahan pistit :) Mie en luppaa mitään mutta katotaan! Musta on tullu niiden viime kesän anonyymidraamojen takia vähän vainoharhainen blogin suhteen ja siksi joku kämpän esittelyki tuntuu liian henkilökohtaiselta, mutta voisin mie jotaki kuvia varmaanki postailla :)

      Poista
  4. ois kiva nähä kuvaa asusta/asuista, jolla käyt juoksemassa tuolla -20asteen pakkasessa! asun ite kans pohjoses ja tekis hulluna mieli mennä juoksemaan mut tuntuu et ei oo vaatteita millä vois juosta :( toppahousut on liian raskaat siihen ja juoksuhousuilla ei pelekästään tarkene...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tiiäkkö mie en tiiä mistään mitään, ei ollu mitkään järkevät vaatteet päällä ku laitoin vaan jotaki mitä löyty :D Mulla oli alaosana juoksuhousut (sellaset tiukat jumppapöksyt u know) ja siinä päällä vähän löysemmät normi kangasta olevat housut (itse asiassa yöhousut, haha). Ja yläkropassa oli pitkähihainen treenipaita, siinä päällä college-huppari ja takkina sellanen melko ohut ulkoilutakki (kuulu vissiin H&M:n treenipuolelle). Ja pipo ja hanskat! Tälleen yksityiskohtaisesti kuvailtuna :D Mutta oli kyllä liian vähän vaatetta jaloissa, kylmyys tuntu koko matkan ajan blää

      Poista
  5. liikuntajutut on tosi jees! olis kiva, jos tekisit postauksen esimerkiksi sun jumppavaatteista yms ? ja kertoisit vähän millaisilla painoilla teet pumpissa ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo käy kumpiki! Pitää saada joku kuvaaja lainaan, ehkä tylsiä ne vaatekuvat jos rievut vaan lojuu sängyllä :)

      Poista
  6. Ihana, että sielläki on nautittu pakkaspäivistä lenkin kautta. Mä tein saman hymyhuulilla ku aurinko tosiaan paistoi niin kauniisti :-)) Nyt illalla tykitin vielä pumpin ja balancen. Pumpissa kävin ekaa kertaa ton ohjelman, ja oon käyny kyllä paremmissakin. Olkapäätreeni oli tehokas, ehkä pahin jopa! Meni niin hapoille, että huomennaki varmaa vielä tärisyttää. Hyi. IHANAA SUNNUNTAITA!
    Joo ja mahtavaa alkavaa uutta viikkoa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho reipas!! Hyvä tyttö ;) Hei muuten jos jaksat nii lissääppä minut fbssä!

      Poista
  7. Saapi laittaa treenijuttuja lisää, niitä on aina kiva lueskella! :) Mie en oo käyny pumpissa herraisä varmaan kesä-heinäkuun jälkeen vaikka keväällä kävin joka viikko kerran tai kaks :( pitäis nyt kyllä mennä, tällä hetkellä tulee vaan salilla käytyä ja kaikki kivat (balance, combat, pumppi, piloxing, sh'bam..) jääny välistä! Balancessa tosin nyt oon jopa kahesti viikon sisällä käyny, miun mielestä se nykynen on vaan vähän tylsä. Ois kiva kuulla siun juoksuharrastuksesta, miten oot sen alottanu jne. :) Haaveilen juoksemisesta ja näen siitä välillä untakin, mutta ei tuu juostua koska a) koiran kanssa ei voi juosta (ainakaan tän tapauksen kanssa :D ) ja b) en muka uskalla kun aattelen et polvi/löysät nilkat kipeytyy. Tyhmiä verukkeita.. :D

    Ihanaa alkanutta vuotta siulle Sita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla :) Vitsi piloxing on kyllä kuulostanu siistiltä, pitäis joskus kokeilla! Joo juoksupostaus vois olla aika kiva, ihan vaan sen takia etten oo mikään pro maratoonari nii sais vähän harrastajan näkökulmaa aiheesta :D

      Samoin sulle <3

      Poista
  8. Näitä on niin ikävä lukee ku tulee itelle niin laiska olo! :( miten jaksat olla noin reipas? :D miten sulla on aikaa junppailla kun etkö sekä opiskele että käy töissä vai olenko ymmärtäny ihan oikeen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mulla on nyt tällanen kausi päällä, kyllä niitä laiskuusrappioitakin on :D Hmm joo käyn töissä opiskelujen ohella, mutta mulla ei oo yleensä viikossa vuoroja kuin parina päivänä ja vuorot on sen verran lyhyitä, että voin käydä vaikka aamulla pikkujumpalla ja päivällä luennoilla ja ehtiä samalle päivälle vielä töihinkin :) Silloin kun on laiska kausi päällä niin yllättäen elämä tuntuu mulla aina vähän kiireisemmältä eikä "ehdikään" sinne jumppaan :D

      Poista
  9. oot niin reipas <3 mun pittää oottaa kessään asti että pääsee taas jumppailee mutta on mulla täällä sali kumminki haha jos sinne jaksaa/ehtii raahautua ;--) ihanaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salille kyllä tarvii musta enemmän tsemppiä, helppohan se jumpassa on huhkia ku joku käskee ja kaikki kattoo :D Eli rispektit jos siellä salilla jaksaa käydä huhkimassa :) Samoin pikkuiselle, älä vilustu kylmässä <3

      Poista
  10. Itse jumppaihmisenä tykkäisin lueskella pitempiäki raapustuksia esim. mitä tykkäät ohjelmista ja tämmöstä. :)

    VastaaPoista
  11. Tämmöset postaukset on tosi kivaa luettavaa, osaat kirjoittaa ne tollasiksi ihanan "normaaleiksi". Tällasia lissää vaan !! :)

    VastaaPoista
  12. Ihanaa lukea taas sun postauksia! Täälläki on jumppailtu ja pumppailtu ihan urakalla. Pumpissa on tullu tehtyä uusia painoennätyksiä ja tuntuu, että yleensäkin treeni kulkee paremmin ku hyvin. Attackiin ois kova hinku, mutta tunnit ei oo oikeen sopinu mun aikatauluihin.
    Ihanaa talvea sulle Sita ja toivottavasti hyvä treeniputki pysyy yllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihana lukea sun kommenttia! Oi tuo on huippu tunne ku saa lisättyä painoja, tai silleen kiva ku näkee kehityksen konkreettisesti eikä tarvi arvioida kuntoa jonku hengästymisen perusteella :) Puspus samoin, ja kiitos kommentista <3

      Poista
  13. munki on niin pakko päässä reenaan! kävin viime viikolla kokeileen balettia mutta eii liian hallittua ja hidasta hommaa mulle. ikävä combattia :( ja muutenki jumppia ihan hirveesti! mulla on ollu kaks ja puol vuotta liikuntakielto (eikä oo vieläkään loppunu) ko sairastan anoreksiaa. haluun kuitenki takas sen mahtavan fiiliksen, paremman olon joka tulee liikunnasta ja se varmasti auttaa tässä shitissä body imagessa. toivottavasti! mutta sitä mun piti sanoa että nää treenipostaukset on ihan parhaita ja ihana ko kerrot tolleen kunnolla fiiliksiä etkä vaan missä kävit :) lisää! ja just suosituksia ois huippu kuulla. oot ihana puppa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olis helppo sanoa että alahan mussu syömään että pääset reenaamaan mutta eihän se ikinä niin yksinkertaista oo, lähellekään. Joten mie sanon että I feel you ja haleja pikkupikku <3 Ja sun kommentit on kuule ihan parhaita, tykkään aina lukea näitä! Itte oot :)

      Poista
  14. Itse tykkään lueskella kaikkea treenaamiseen liittyvää, joten tämmöset postaukset käy enemmän kuin hyvin ;) Ite oon entinen jumppatyttö, tykkäsin käydä kauheesti Les Mills-jumpissa, mutta miullakin alkoi polvet vaivaamaan. Nyt oon löytänyt vähän astetta "äijemmät" lajit joissa polvi ei kiukkuile: tavoitteellinen salikäynti ja nyrkkeily! Polvivaivat ei kyllä oo ollenkaan mukava juttu, etenkin jos niitä joutuu kärsimään monta vuotta :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla :) Hei miten millasta nyrkkeilyä sie oot alkanu harrastaan? Ku oon miettiny kans että miten polvi taipuu siihen lajiin, joku thai-nyrkkeilykurssi olis niin siisti käydä mutta pelottaa mennä ku ei voi yhtään tietää mitä polvi sanoo!

      Poista
    2. Ihan kuntonyrkkeilyä vaan, ja nyrkkeilyn peruskurssin kautta :) ihan hullun hikistä hommaa :D ja niin ihanaa (innostuin combatin kautta)! Miekin oon miettinyt thainyrkkeilyä, mutta vähän kans noi polvet mietityttää..

      Poista
  15. Onks teillä tunnin pitunen Sh'bam? Meillä on vaan 45 minsan ja se on kyllä ärsyttävän lyhyt! Tässä uudessa ohjelmassa on vielä hauskoja huumoribiisejä niin mielellään vähän pitempään jammailis :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo, nyt oli peruttu BodyJam ja Sh'Bam oli tilalla niin sen takia tuollainen erityispitkä tunti :) Joo on se 45 min aika pikanen ku ottaa alkulämpät ja venyttelyt siitä vielä pois! Vitsi harmittaa kyllä tuo polvi, meinasin jo innostua tanssihommista muttei vissiin oikein kestä :( Sun pittää jammailla mun puolesta!

      Poista
  16. Todella kivoja nää treenipostaukset! BodyPumppia olen itekkin kokeillu ja se on kyllä mahtavaa! :) Olis kiva myös jos tekisit taas semmosen musiikki postauksen että mitä oot kuunnellu nyt lähiaikoina? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mukava kuulla :) Joo musiikkipostaus käy! Kiitos ehotuksesta :)

      Poista
  17. Käyt kyllä hullun ahkeraan jumpissa,rispektit siitä! :D Mietin vaan,että etkö kyllästy noihin jumppiin ja niihin biiseihin aika pian,kun niitä veivataan se kolmisen kuukautta samaa,vai? :) Mikä on muuten sun lemppari LesMills-tunti?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tiiä, periaatteessa en! Ku se on ihan hauskaa ku muistaa ulkoa ohjelman ja saa keskittyä tykittämiseen :D Ja sitte ku en kuitenkaan käy yhen lajin tunnilla kuin kerran viikossa, niin ei niitä kertoja kerry niin nopeasti :) Hmm lempparit oli ennen Combat ja Balance, mutta nykyään oon käyny just Pumpissa Stepissä Attackissa eniten. Combat on kyllä alkanu taas muuttua lemppariksi ja Grit Strenght on kans vaikuttanu hyvältä ku on pari kertaa käyny - pitäis tutustua siihen paremmin ja käydä useammin :)

      Poista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS