torstai 8. elokuuta 2013

Tauon jälkeen


Huuh tuntuupa oudolta kirjoittaa tänne pitkästä aikaa. Mun ei oikeasti pitänyt pitää tällaista viikon taukoa postaamisesta, mutta näin jälkikäteen aateltuna teki kyllä ihan hyvää. Tälle preikille oli oikeastaan monta syytä; yksi tyhmältä kuulostava esimerkiksi on se, että mun iPadin laturi on ollut monta viikkoa hukassa, ja ilman Instagram-kuvia oon järkkärikameran varassa. Canoniin mulla taas on ollut vähän viharakkaussuhde koko kesän, sillä mun paras putki meni rikki juhannuksena eikä järkkärin raahaaminen mukana muutenkaan tuu niin luonnostaan kuin ennen. Kuvat on kuitenkin niin iso osa bloggaamista, että kuvaamisen jumittaessa postauksia ei oikein synny. Isoin syy tälle tauolle nyt kuitenkin taisi olla ne netistä löytyneet pienet kirjoitukset, jotka sattuivat koskemaan mua - tai oikeastaan se, etten tiennyt miten mun pitäisi niihin reagoida. Täällä blogin puolella siis, live reaktio tuli kyllä oikein tunteella ja saman tien. Tämä sama homma on ollut aina mulle vähän ongelma. Yleensähän kaikilla bloggaajilla on oma tapa reagoida paskaan: jotkut kettuilee takaisin, jotkut nauraa ja heittää homman läskiksi, jotkut lähettää vihaajille pusuja perään ja jotkut jättää vastaamatta kokonaan. Sellainen ei kiinnosta -asenne on tavallaan ihailtavaa ja ehkä joissain tapauksissa toimiva ratkaisu, kun kyseessä on anonyymiviha jossain kommenttboxissa tai keskustelupalstalla. Pitää pysyä kovana ja vahvana, ja silloin voi olla, ettei ihmiset jaksa perseilläkään niin pahasti, kun huomaa ettei haukut osu ja uppoa. (Mutta mitä jos ei vaan pysy?)

Jotenkin viime viikolla tuli taas vaan niin sekava olo kaikesta, enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Jätänkö reagoimatta koko hommaan, kerronko siitä teille, vastaanko niille tyypeille jotka niitä juttuja jauhoi, esitänkö ettei kiinnosta vai mitä hittoa? Koska mie itekin suhtaudun niin monella tavalla asiaan. Toisaalta mulla naurattaa jotkut niistä kirjoituksista - yksi helmi oli mm. se, miten kuulemma kutsun mun lukijoita faneiksi. Hahahha, ei hele! Oikeastihan mie välttelen jopa termin "lukija" käyttöä, koska sekin kalskahtaa mun korvaan - puhumattakaan siitä, että ikinä sanoisin tosissaan että fanit. Joku anonyymi myös valitti siitä, että kun mie asuin vielä Rovaniemellä ja näin mun äitiä kuntosalilla, julistin aina kovaan ääneen "Äitiiiii rakastan sua niin paljon!" - ei siinä, me kyllä puhutaan äitin kanssa pelkästään thaita keskenään... Vissiin ollut hyvä kielipää sillä anonyymillä, haha. Niin ja sekin huvittaa, miten joku rovaniemeläinen on nähnyt mut yli vuosi sitten baarissa pussaamassa mun kaveria ja julistaa siksi nyt ympäri nettiä, miten mie petin mun poikaystävää tytön kanssa. Ensin mulla ketutti aika paljon, mutta nykyään mie ihan vilpittömästi toivon että se tyyppi löytää onnen elämässään ja keksii jotakin kivempaa käyttöä ajalleen.

Joidenkin juttujen kohdalla mulla tuli taas puhtaasti surullinen olo: ihmiset esimerkiksi kirjoitti siitä, kuinka ylimielinen mie oon, miten katson kaikkia nenänvartta pitkin ja miten paska tyyppi nyt näin yleisesti ottaen oon sen perusteella, miltä näytän kaupungilla kävellessäni. Ihan oikeasti, kuka kävelee kadulla hymyillen koko ajan kaikille? Ääh, en mie ees jaksa sanoa tuohon mitään. Toisaalta sitten osa kommenteista turhautti ihan hulluna ja nimenomaan haluttaisi sanoa vaikka ja mitä. Esimerkiksi spekulaatiot mun ja mun entisen poikaystävän erosta. Mie en koskaan kertonut, kauanko me oltiin tauolla, kumpi halusi erota, milloin me ollaan erottu ja miksi erottiin, ja tuntuu oikeasti aika sairaalta lukea vieraiden ihmisten kirjoittamia juttuja asiasta. Tiiättekö, ei mulla sellainen haukkuminen ja "Oot ruma läski" kommentit haittaa, mutta se että joku vääristelee mun sanoja ja tekemisiä - ehkä oikeasti pahinta mitä voi olla. Ja sekin turhauttaa hulluna, kun ihmiset laittaa ihan kaiken blogin piikkiin. Tiiättekö? Kun aloitin tämän blogin, olin 18-vuotias, asuin porukoiden luona Rovaniemellä ja olin vasta valmistunut lukiosta. Nykyisin asun Oulussa, yksin, opiskelen yliopistossa, täytän kohta 21 ja oon kokenut niin paljon pelkästään viimeisen kuuden kuukauden aikana. Onko siis ihmekään, että oon erilainen kuin blogin alkuvaiheessa? Ja mietitäänpä vaikka ihan vaan jotakin pukeutumista - kellä tahansa muuttuu vaatetyyli kahdessa vuodessa, ei siihen tarvita mitään blogia. En tarkoita, etteikö tämä bloggaaminen olisi mua yhtään muuttanut (totta kai se on), mutta ei se nyt sentään kaiken takana ole - vaikka joku fiksuna tietenkin ehdotti sitäkin, että Tuukka jätti minut tämän blogin takia. En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa :D

Ehkä tuossa onkin se pointti: toisaalta tällaiset tuntuu ihan hirveältä, toisaalta mulla naurattaa, toisaalta tuntuu että oma vika kun pidän itsestäni blogia ja ymmärrän niitä, jotka ei musta tykkää. Haluttaisi vastata kaikille ja puolustautua, mutta haluttaisi myös jättää kirjoitukset omaan arvoonsa. Haluttaisi sekä jatkaa pystypäin tätä blogia että lopettaa koko homma. Ja tietenkin vielä se, etten vieläkään voi käsittää, että tällaista ylipäätään tapahtuu - en pidä itseäni oikeasti millään tavalla julkkiksena, erityisenä tai tärkeänä, enkä oikeastaan edes bloggaajana. Ihan normi tyyppinä vaan, jolla nyt sattuu olemaan blogi harrastuksena, ja siksi nauran aina, kun joku kutsuu mua bloggaajaksi. Oon vaan Sita.

No kuitenkin sivu, jossa nuo jutut luki, on poistettu, enkä miekään oo enää muutamaan päivään murehtinut asiaa. Jäljelle on jäänyt ehkä vähän sellainen pieni, outo tunne, jossa on sekaisin inhoa ja haikeutta. Ennen mie rakastin tulla tänne blogiin, tämä oli sellainen mun oma pieni ihana juttu, mutta nykyisin tuntuu että se juttu on... revitty rikki? Blääh en tiiä. Tämän takia tänä kesänä on ollut niin paljon yhteistyöpostauksia suhteessa normi postauksiin. On vaan niin paljon helpompi höpöttää jostain pinnallisemmasta. Pitää siksi katsoa, mihin tämä blogin pitäminen nyt menee tulevaisuudessa. Aattelin, että antaa asioiden mennä omalla painollaan, varsinkin kun mulla on elämässä tällä hetkellä niin paljon muutakin, mihin pitää keskittyä. Ja niin kuin mie aina hoen: me eletään täällä kerran. Tällä hetkellä mun mielestä elämän tarkoitus on olla onnellinen ja tehdä ympärillä olevat ihmiset onnelliksi - loppujen lopuksi menee ihan turhaan aikaa hukkaan jostain juorublogin kommenteista stressatessa. Oon blogin historian aikana ollut kahdesti niin paskana, että oon itkenyt. Ehkä kolmas kerta toden sanoo, saa nähdä.

Nyt mulla on kuitenkin hirveä nälkä, ja aattelin mennä lämmittämään maissia. Sitten syön sen ylimielisesti >:) Heipa


Postauksen kuvat © www.harrirauhanummi.com

136 kommenttia:

  1. Mä yleensä vaan skippaan nää tekstit ja en jaksa lukea, mutta nyt ajattelin tehdä suuren uhrauksen ja se kannatti. Sä puhut aina niin asiaa, etten voi lopettaa kesken. Tälläkin kertaa mä häkellyin taas.
    Sun blogia on niin kiva seurailla, kun susta saa niin selviytyjän kuvan. Se miten sä aiemmin olet kertonut elämästäsi ja se miten sä elät elämääsi nyt, tekee susta selvityjän. Sä olet jatkanut elämääsi ja se saa mutkin välillä tajuamaan, että mun huolet on niin pieniä sun rinnalla.
    Tykkään sun aitoudesta ja iloisuudesta niin hurjasti ja toivon, että jatkat vielä innolla postailua jatkossa! Eikä tuollaisesta paskasta kannata välittää. Tää maailma on täynnä niin paljon niitä ihmisiä, joilla ei ole tunteita. Niitä ihmisiä, jotka alistaa toisia ja luulee, että se tekee niistä jotenkin tosi cooleja. Tärkeintä on, että sä itse tiedät asioiden oikean laidan ja pidät siitä kiinni. Täytyy myöntää, että itsekin olen muutaman kerran itkenyt sun puolesta tai niiden asioiden takia, mitä sä kirjoitat. Sä osaat asian ja musta on aika hienoa, että saat ihmisissä tunteita aikaan.
    Tsemppiä ihan hurjasti sulle jatkoon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana että jaksoit lukea :D Ja kiitti Jenna kommentista, kiva ku oot seuraillu tätä blogia jo näin pitkään :)

      Poista
  2. Oon sanaton! Nuo haukkujat on itse sellasia ihmisiä, että en ees rupee kuvailemaan. mun mielestä oot aivan upea ja ihana nainen ja ihailen sua... ♥ Toivoisin niin kovasti että jatkat bloggaamista, meidän 'ihanien' lukijoiden toiveeesta! :)

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva postaus! mulla muuten olis tuohon kadulla vastaan kävelemiseen yks juttu: oon itsekin monesti kävelly sua vastaan ja yrittäny vaikka miten päin hymyillä ja ns. moikata mutta en oo saanu sulta oikeen mitään hymyä tai muuta takaisin vaan tympääntyneen katseen:/ tottakai ymmärrän että kaduilla kuljetaan ihan perusilme päällä eikä aina huomaa vastaantulevia mutta tuo vaan jäi joskus mietityttään.. Kuitenki ettei tää jäis vaa tämmöseks kommentiksi nii haluun sanoa että oot sita varmaan ainoa bloggaaja (tai blogia kirjottava ihminen miten määritteletkään hah) jonka postaukset jaksan lukea aina sanasta sanaan ja jonka kuvista ja tyylistä saan hulluna inspiraatiota! Kivaa syksyn odotusta sulle :) Ps: tää oli ensimmäinen kommentti jonka oon ikinä jaksanu kellekkään bloggaajalle kirjottaa vaikka blogeja oon lukenu jo monia vuosia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootko oikeasti! Vähän hullua, mie vielä yleensä aina kaupungilla tietoisesti mietin tuota asiaa ku oon saanu kuulla siitä ennenki ja yritän näyttää lempeältä vastaantulijoille :D Mutta voin kyllä sanoa että jos mua tulee kunnolla moikkaamaan nii en varmasti oo tympääntyny, tykkään oikeasti jutella mun blogia lukevien ihmisten kanssa. Nyt kun aloin miettiin niin monesti oon aika pokkana jos mulla on epävarma olo, joten se ilme voi johtua siitäkin. Mutta ihana ku kommentoit ja oikeasti arvostan aina hulluna näitä ihmisten first time ever kommentteja! Harmittaa ku en enää muista omaa :D Kivaa loppukesää ja syksyä sullekin ja tuuhan ens kerralla tökkäämään mua kun näet niin saadaan se tympääntyny vaikutelma pois :)

      Poista
    2. Kyllä sä osaat kävellä hymyillenkin vastaan..qstoksissa viimeksi näin sinut etkä sinä mitenkään ylimieliseltä näyttänyt ( vaikka olikin passi kaulassa) :D :D Elä välitä muiden mielipiteistä..ne kirjoittajat on sellaisia joilla ei ole omaa elämää!

      Poista
  4. Halusin vaan sanoo, että täällä on ainakin yksi lukija, joka odottaa aina innolla postauksia. Ihailen sun tapaa kirjottaa, oot siinä tosi hyvä. Eniten tykkään siitä, että kirjoitat miltä susta tuntuu ja sun kirjotukset on jotenkin onnellisia ja aitoja. Oikein suuri virtuaalihali täältä Saksasta sulle! ps. tykkään sun tyylistä aivan mahottomasti!

    -Mira

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhdyn edelliseen kommenttiin. Ootan jatkossaki sun postauksia innolla!! :) Sitähän ne ilkeät anot just haluaa, et lopetat bloggaamisen tai muutat itteäs niiden ilkeilyn takia. Jatka vaan samana iloisena inspiroivana omana itsenäs kuin ennenki :-)

      Poista
    2. Ootte parhaita <3 Oikeasti

      Poista
  5. :( ilkee blogikommentointi on niin rasittavaa! Ei vaan voi käsittää, mitä iloa jotkut saa toisten elämän ja persoonan haukkumisesta!!
    Voimia hirveesti sulle! :) Mie ja monet muut tykkää sun blogista ihan hirmusti ja ihailee sua!! ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Mutta kiitti tästä ihanasta kommentista <3

      Poista
  6. mäkin olen aikoinaan saanut oman osani tosta anonyymista nettivihasta (liekö takana sitten jotkut katkerat puolitutut..) ja meni kanssa maku vähän koko hommaan, mutta oikeesti paras keino on vaan olla välittämättä koska hei, mieti nyt millaset ihmiset tuhlaa aikaansa tollaseen roskaan? niimpä, mahtaa olla rikas elämä ja hyvä olo :D ite ainakin huomasin, että kun ei ite jaksa antaa painoarvoo noille jutuille niin ei nekään sitten enää jaksa. hyviä maissihetkiä SIta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieki mietin että pakko kyllä olla jotku puolitutut kyseessä, edes joku järkevä syy tuollaiseen :D Jep oon samaa mieltä! Haleja sinne <3

      Poista
  7. Tsemppihalit Sita, oot ihana!

    VastaaPoista
  8. voi pieni ihana <3 olin jo huolissani susta! vaikka oon tavannu sut vaan kerran niin tiiän että ilkeet puheet susta on turhia :) hih ois huippua käydä maistelee uusia kakkuja bisketissä :* (ju muistan kyllä viestin lukijatapaamisista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvi olla vaavi <3 Tällaset vaan vahvistaa loppujen lopuksi! Kiitos tsempeistä, puspus :)

      Poista
  9. Wwooii, sieki oot vaan ihiminen! Koita jaksaa, oot paras! Sinun blogia on ihana lukia :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti hulluna! Huippua kuulla <3 :)

      Poista
  10. Mä ehdin sitä juorublogia lueskella jonkun verran, ja se oli mun mielestä ihan viihdyttävä mutta enpäs tiennytkää että siellä oli sustakin juttua!!! Siis mitä?? Hirmu positiivinen, "kunnollinen" bloggaaja jolta ei oo koskaa ainakaa mun silmii osuen päässy mitää sammakoita suusta tai jonka blogista ei mun mielestä löydy mitää skandaalin kärystä! Miks bloggaajille luodaan hirveet paineet siitä, että aina pitää olla niin aurinkoista ja niin positiivista - sekä teksteissä että tosielämässä. Oot sita ihan huippu, älä oikeesti ota anonyymien puheita kovin tosissas!! Ne haukkumakommentit ei voi olla sun lukijoiden koska ei susta tommosta kuvaa tosiaankaa blogin välityksellä saa, vaa joidenki katkerien kateellisten rovaniemeläisten keitä vaa sattuu ärsyttämää ku toiset "menestyy" ja sädehtii. Toivottavasti fiilis bloggaamisee löytyy vielä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä oli kommenttiboksisa yksi semmonen "ketju" missä Sitasta puhuttiin. Osa oli roskaa, mutta suurin osa totta. Mutta ne totuuetki oli semmosia henkilökohtasia juttuja, niiku siittä mitä Sitan kaverit on suurinosa aiosti mieltä siittä mitä blogi on Sitalle tehny. Ja semmoset asiat ei tietenkään ns julkisuuteen kuulu muitten luettavaksi.

      Poista
    2. Hmmm nyt jäi kiinnostaan että millä perusteella ne oli totta :D No jooo antaa olla!

      Poista
    3. Mä taas ihmettelin niitä "totuuksia" lukiessani että oonko mä sitten kaveerannut ihan toisen Sitan kanssa, kun en oo ikinä mitään ylimielisyyttä tai huonoa käytöstä huomannut, vaikka tavataan Sitan kanssa livenä vaikka kuinka usein :D

      Poista
  11. voi situ! mie oon tosi pitkää sinu blogia seurannu ja kyllä sie minu mielestä oot yks niitä bloggaajia jotka on oikeesti ihanan ilosia ja aitoja! ja sinä oot uppee ihmine ja ihan paras just tuollasena! paljon haleja ♥ (:

    VastaaPoista
  12. No huhhuh. ihan kuvottaa tommonen. tai en ensinnäkään tajua että miten niillä, jokka vapaaehtosesti lukee sun blogia, mitä vapaaehtosesti kirjotat, on semmonen tunne että heillä on oikeus kommentoida sitä, oletko muuttunut blogiharrastelusi aikana. Tai että miten heillä on muka oikeus puida sinun yksityisasioita, esim. eroas ja tämmöstä. SULLA ei oo mitää velvollisuutta kertoa miksi ja miten erositta. Ei kukaan voi vaatia semmosta. Tämä on sinun oma harrastus, ja rehellisesti mulla alkaa ärsyttää aivan älyttömästi, jos sulla ny joidenki pässien takia lähtee ilo tästä harrastuksesta, josta vissii nautitkin ku oot sitä jo aika pitkään tehnytki!

    Jos nyt ootki muuttanu pukeutumistas, mitä kettua sitten :D jokaisella on tietääkseni oikeus tunkia päällensä mitä rääsyjä sitten tahtookaan.
    Ja naurattaa kun joku kitisee siitä kun sulta ei saa hymyä ja näytät ylimieliseltä ko tuut kaupungilla kadulla vastaan :D ei aina jaksa vääntää naamaa virneeseen jos on kiireellä menossa tapaamaan kaveria/töihin/kouluun. Jos nyt vaikka joku lukija tulleeki vastaan. Ja minusta ainaki ois tosi pelottavaa jos joku iha uppo-outo ihminen tulee kadulla vastaa ja toljottaa ja virnuilee :)
    Minusta sun pitäs vaan nauraa räkäsesti tommosille sonnanpuhujille: solet aivan tavallinen, rehti ja mukavan oloinen tyttö joka harrastaa bloggaamista. Ja kyllä mie ainaki ymmärrän jos nyt päätätki muuttaa kirjotustyyliä ja postausten aiheita. Se on iha vaa sun päätettävissäs ja sulla on oikeus jakaa meille vaan semmosta mitä sie itte tahot. Ja jos jokku ei sitä kestä, ni suosittelen heille kyllä vaikka oman elämän hankkimista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullaki harmittaa, ku just ilman sitä hyvää fiilistä tästä hommasta tulee tosi väkinäistä ja enemmänkin ahdistaa aatella blogia - ennen taas tää oli aina sellanen asia joka sai hymyilemään. Mutta ehkä tää tästä! Te ihanat tsemppaatte niin hyvin :) kiitos tosi paljon kommentista, tuli hyvä mieli ku luki tätä <3

      Poista
  13. Voi <3 Tsemppiä Sita :) Ei kannata välittää tommosista ihmisistä, en edes ymmärrä eikö niillä omatunto kolkuta yhtään? Tuntuu välillä siltä, että ihan kateudestakin tommosia kirjotellaan :( tyhmäjuttu, mutta nyt nauti maissista ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mie nautin <3 Sofia oot ihana tyvär!! Tiesikkö :)

      Poista
  14. Eii terve kirjotin piiiiiiitkän kommentin ja sit blogger potkas mut jostai syystä pihalle enkä saanu lähetettyy!!! Ärsyttäää. Mutta mun kommentti pähkinänkuoressa: oot mahtava ja älä anna kateellisten rovaniemeläis akkojen masentaa sua!! Tollasta kuvaa susta ei kukaan saa blogin kautta, valitettavasti jotkut pikkupaikkakuntalaiset pirkot nyt on nii kateellisia ja katkeria ku toiset "menestyy." Toivottavasti löydät bloggausintoo taas ♥

    VastaaPoista
  15. Usein noi tommoset tyypit, jotka on nähnyt sua jossain tai luulee tietävänsä sun sanomisista niin on - harmi vaan - jotain tuttuja. Kateellisuus on myrkkyä, joka lopulta katkeroittaa kateellisen ihmisen, eikä kateuden kohdetta.

    Ite en voi käsittää miten jotkut voi puhua noin herttaisesta tyypistä rumasti. Oon aina pitänyt sun blogipersoonaa tosi mukavana, eikä mulle olis tullut mieleenkään että olisit jotenkin ylimielinen. Vastailet mukavasti kommentteihinkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä tiiä vaikka olisin jollekki niistä ihmisistä ollu oikeastikki tyly - vaikea sanoa ku ei tiiä ketkä siellä anonyyminä on naputellu, vaikka ei kyllä näin äkkiseltään tuu mieleen että ketä olisin loukannu niin pahasti että pitää tällasta tapahtua :D Noo, toivotaan että tää tästä unohtuu, niin mulla kuin niillä! Kiitti vielä paljon kommentista, teille mukaville on kiva vastailla mukavasti :) <3

      Poista
  16. ei hitsi tuli kyllä paha mieli sinun puolesta ku luki tätä! ihmiset osaa olla niin inhottavia .. :( toivottavasti et silti lopeta tätä blogia, vaikka kirjottelisitki harvoin. tämon niin paras! :) piristää aina päivää lueskella sinun juttuja, vaikka tällä kertaa oliki tekstiä vähän ikävimmistä asioista, mutta pitäähän niitäki elämässä olla. anna paskanpuhujien puhua paskaa, sie kuitenki ite tiiät miten asiat sinun omassa elämässä on! tsemppiä sita ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mie usko että lopetan, mieluummin vaikka päivittelen vähän harvemmin ja fiiliksen mukaan! Ja niimpä, tuolleen mie oon koittanu miettiäkki :) Kiitos paljon <3

      Poista
  17. tsemppiä !(: Upeita fotoja, Harri se vaan taitaa ton kuvauksen ihan superisti ! ♥ - Marika M.

    VastaaPoista
  18. Oon myös Rovaniemeltä ja aloin lukemaan heti blogiasi kun perustit sen. Muistan kuinka ajattelin että aivan varmasti kateelliset rovaniemeläiset puolitutut on kohta kommenttiboksissa riehumassa ja ilkeilemässä, vaikkei niin tietenkään saisi olla. Tiedät varmasti itekin kuinka kateellista, ilkeää ja kaksinaamaista porukkaa Rollosta löytyy... Joten olisi ollut pienoinen ihme jos et olisi saanut osaksesi kaikesta siitä kurasta mitä Rovaniemelle mahtuu! Ei varmasti tunnu miltään jos sanon että älä välitä niistä paskapuheista, mutta toivon kuitenkin että opit ainakin vähän ajan päästä vaan sulkemaan korvasi kaikelta tuolta paskanjauhamiselta... :)

    Siihen on oikeasti syy, miksi kaikki sun lukijat kehuu sua niin aidoksi ja sydämelliseksi ihmiseksi! Olet oikeasti sellainen ja välität lukijoistasi. Kuten itsekin sanoit, ihmiset muuttuu parissa vuodessa ihan ilman blogejakin ja jos joku ihminen ei sitä tajua, sun ei tarvitse vaivata kaunista päätäsi sillä :) Tää blogi on ollut mullekin tärkeä varsinkin silloin, kun itellä fiilis on ollut täysin paska. Oon tullut noina hetkinä lueskelemaan ihan vaan jotain vanhoja postauksia, koska niistä saa jotenkin hirveästi voimaa ja hyvän fiiliksen. Kiitos siis siitä!

    Ja vielä viimeisenä tuosta "oot aina niin vihaisen näköinen kaupungilla"- jutusta: itse saan kuulla tuota tosi paljon ja ennen nuo jutut tuntui aika pahalta, mutta nykyään osaan ottaa sen neutraalisti: näytän tältä enkä voi sille mitään. Eiköhän ihmiset sitten tajua ollessaan mun kanssa tekemisissä, että oon oikeasti ihan kiva ihminen!

    Haleja sulle ja hauskaa syksyä :) (vaikka vielä on kyllä kesä!!!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä maailman paras kommentti, oon otettu! Kiitti ihan hulluna, varsinki tuo tokan kappaleen loppu meni sydämeen saakka <3 Tai silleen, vaikea selittää mutta just tuota mie oon tällä blogilla yrittäny saada aikaan. Ja mie lupaan opetella tuon korvien sulkemisen, tässähän sitä väkisin kouliintuu pikkuhiljaa vaikkei haluaiskaan :D Ja pitää aatella että näistä jutuista ei voi kuin ottaa opiksi. Kiitos vielä tosi paljon kommentista ja tsempeistä ja haleja sinne kans <3 (Niimpä, ei luovuteta!!)

      Poista
  19. Voii että näitä ilkeilijöitä, eikö ihmisillä tosissaan oo parempaa tekemistä! Harmi että näitä on, mulla on nimittäin ehtiny melkeinpä jo tulla ikävä sun postauksias! :D Mitenhän nää kyseiset tyypit on mahtanu susta saada tällasen kuvan - tuskinpa ainakaan tän blogin välityksellä..

    "Joidenkin juttujen kohdalla mulla tuli taas puhtaasti surullinen olo: ihmiset esimerkiksi kirjoitti siitä, kuinka ylimielinen mie oon, miten katson kaikkia nenänvartta pitkin ja miten paska tyyppi nyt näin yleisesti ottaen oon sen perusteella, miltä näytän kaupungilla kävellessäni. Ihan oikeasti, kuka kävelee kadulla hymyillen koko ajan kaikille?"
    Tätä mun täytyy vielä kommentoida. Oot niiiin oikeessa, ei kovinkaa paljoo kerro ihmisestä se, millanen on perusilme kaupungilla liikkuessa. Terveisin eräs, joka näyttää lähes aina yksin liikkuessaan siltä, ku ois myrkkyä just nielly ja ei vois vähempää kiinnostaa muut:D Minkäs tälle teet, ei aina jaksa tietosesti ajatella, että nyt täytyski pitää joku kestohymy nassulla:D

    Tsemppejä nyt kuitenki sulle, oot mahtava!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua kuulla että on ollu ikävä! Lämmittää mieltä :) Haha hyvä etten oo ainoa nyrpeä kävelijä :D Kiitos tsempeistä ja itte taidat olla <3

      Poista
  20. " Sitten syön sen ylimielisesti >:)" haha oot ihana! Älä oikeesti välitä niistä jutuista, mun mielestä vaikutat ainakin tosi mukavalta ihmiseltä! Tietenkään kaikki ei voi tykätä kaikista, niin jotkut niistä jotka ei oo saanu susta niin kivaa kuvaa on näimmä menny avautuun tonne :D Mutta ihan tyhmää spekuloida muiden eroja sun muita netissä, tietämättä mitään faktaa siitä! >:(
    Oot mun lempibloggaaja, jatka vaan samaan rataan♥:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :) Ja jep :D Ehkä se on ku jonku juorun kuulee niin ihmiset ottaa sen faktana, kyllähän sitä itekkin tekee monesti niin vaikkei sais! Mutta hei kiitos tosi paljon ku kommentoit, ihan parasta kuulla että tykkäät :)

      Poista
  21. Kateellisten höpötyksiä tommoset, pistää vaan miettimään että ihmisillä ei taaskaan ole parempaa tekemistä tai jotain kun pitää toisten elämää spelukoida noin kovin ja varsinkin negatiiviseen sävyyn.. Paskaa vaan että säkin oot joutunu nyt tommosen kohteeksi :s Itse olen sitä mieltä, että se kuva minkä olet itsestäsi blogissasi antanut on joka tavalla vain positiivinen ja tykkään lukea tätä nimenomaan sen takia, että susta tulee niin lämmin ja aito kuva ihmisenä. Toki kuvatkin on kivoja, tykkään tyylistäsi yms, mutta ennen kaikkea luen tätä sen takia, että musta sulla on helvetin hyvä asenne elämään ja toivoisin iteltänikin löytyvän noin paljon positiivisuutta ja energiaa :)
    ja tosta sun "ylimielisestä" ilmeestä kun kävelet kadulla tuli vaan mieleen, että tosi monesti ihmiset on luullu mun kohdalla kans että on vihanen tai kettuuntunut jostain, vaikka oikeesti mulla olis kaikki ihan hyvin. Mun naaman perusilme vissiin on vaan vähän vihainen, varsinkin jos oon tosi keskittynyt tekeen jotain asiaa, enkä kiinnitä erityisemmin huomiota siihen että millä ilmeellä naamani oikein on : D Joten no worries!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsii, kiitti hulluna kehuista! Mutta osaan mie negatiivinen pikku mörköki olla, yritän vaan välittää ne hyvät fiilikset tänne blogin puolelle :D Joo sama, ei sitä tajua aatella koko ajan! Hyvä etten oo ainoa >:)

      Poista
  22. Voi höh tuollanen kirjottelu :( En oo huomannu missään tuollaista, ja en ois kyllä noteerannukkaan. Onneksi nuo on elämän pieniä vastoinkäymisiä, ihan järjettömän tekemisen puutetta kärsineen ihmisen tuotosta. Tsemppiä <3

    Ootko käyny hukkaileen? En oo nyt kyllä nähny susta vilaustakaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana Neea <3

      Eeeei miehän lopetin siellä jo keväällä! Oli helmikuun loppuun saakka se yhteistyö :)

      Poista
    2. Tääääh sun täytyy tulla takasi!! :O :D voin bongailla sua taas sitte hehe. :)

      Poista
  23. Siis mitä miks mä en oo huomannu tätä sun postausta aiemmin! Ihmettelin vaan kun susta ei oo kuulunu pitkään aikaan mitään, sit tulin tänne ja täällä olikin tämmönen jajajaja :( Et oo päivitelly yhtään Instagramiakaan! Toivottavasti oot ihan kunnossa <3 Mulla on ikävä sun juttuja!

    VastaaPoista
  24. tsemppii (: <3 toivon ettet lopettais bloggaamist tällästen takii, katellisten huuteluu vaa /: oot upee naine, pysy tollasena!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mie lopeta ainakaan vähään aikaan! Ootte niin kivoja :)

      Poista
  25. No mitä hittoa! Päivän naurut. En ole itse kyseisiä juttuja lukenut, mutta en voi kuin tuntea sääliä noita ihmisiä kohtaan. Lähinnä siksi, että jollain oikeasti riittää elämässään aikaa ja kiinnostusta ruveta levittelemään perätöntä scheissea toisista ihmisistä. En voi ymmärtää. Inhottaa yleensäkin ihmisten mustamaalaaminen toista tuntematta. Ja vaikka tuntisikin. Mitä siitä oikeasti kukaan hyötyy, vai saako joku siitä jonkinlaista mielihyvää? Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista tarvetta alkaa arvostelemaan muita ihmisiä tai ruotimaan toisten elämiä skandaalinhakuisesti. Kaikkein paskin perustelu on kyllä se iänikuinen "no itepä on päättäny omalla naamallaan nettiin kirjottaa!!" Ihan kuin se oikeuttaisi kaatamaan paskaa niskaan? Paras esimerkki miusta on Johanna "Tuksu" Tukiainen, jolle melkeen jokainen suomalainen nauraa, ja vaan siksi, että hän on vähän erilainen. Maailma olis niin paljon parempi paikka jos ihmiset olis vaan ystävällisiä ja kohteliaita toisilleen, ei ilkeydellä ja toisten polkemisella ole ennenkään mitään hyvää saatu aikaan. Tavallaan uskon karman lakiin ja toivon, että kaikki pahat teot vielä joskus kostautuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpäää. Ja jep mieki inhoan tuota perustelua :D Tavallaan totta mutta toisaalta ei yhtään. Mieki ehkä uskon, tai silleen en välttis toivo että kostautuu mutta kyllä sen tietää ettei tuollasella käyttäytymisellä kovin paljon ihania asioita tai ihmisiä voi saada ympärille. Kiitti Katja tsempeistä ja kommentista <3

      Poista
  26. Tälleen Rovaniemeläisenä voin kyllä sanoa, että vaikka oon sinuun joskus törmänny baarissa, kaupungilla yms. niin ei kyllä oo tullu sinusta kuvaa, että oon ylimielinen. Ihmiset ilmeisesti on kateellisia ja jauhaa pas*aa....jos sulla ei ois blogia ja kävelisit kaupungilla vastaa, niin ei kellään varmaan tulis mieleen, että "ompa tuo tyttö ylimielinen". Sitähän voi naama näyttää ihan miltä sattuu kun tuolla kaupungilla pyörii :D En tajua miksi pittää hakemalla hakea pahaa ihmisistä. Ja varsinkaan kun ne ihmiset jotka sinusta jauhaa ei tunne varmasti oikeaa sinua, vaan ne tuntee sen bloggaaja-sinut. Ei kukaan ihminen jaa kaikkea tietoaan nettiin. Pidä pää ylhäällä ja lippu korkealla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että joku on saanu tuollasen kuvan <3 Ja kiitti hulluna ku kirjotit näin kivan kommentin! Mie lupaan pitää :)

      Poista
  27. Tuollaisen kakan levittäminen pitkin nettiä on kyllä törkeää. Se on törkeää piti blogia tai ei. Eikö ihmisillä enää ole omaa elämää? Tai voisi kysyä, eikö ihmisillä enää saa olla omaa elämää? Nettikulttuuri kyllä sekoittaa monien päät.

    Ymmärrän kyllä, että monet bloggaajat ovat varmasti ainakin nuoremmille tytöille jo jonkin sortin "julkkiksia" ja esikuvia, joista halutaan tietää paljon ja juoruillaan. Samaahan tehdään maailman luokan tähdille, niin miksei sitten bloggaajille. Ja kyllä sitä vanhemmatkin tekee.

    On hassua miten blogeista revitään niin paljon negatiivisia juttuja. Minä pidän pientä kirjablogia omaksi ilokseni, lukijoitani on vähän JA silti sitä on saanut kuraa niskaan. Ymmärrän, että monen tuhannen lukijan blogissa niitä kakkapäitä varmasti on ja anonyymeja, mutta että pienissäkin blogeissa? No, kyllä niitä vaan on. (Vaikka ei kyllä mitään sen tasoista, mitä sinä olet saanut niskaasi.)

    Tsemppiä! Älä välitä ihmisistä, jotka ei tiedä susta kuin sen, mitä luulevat tietävänsä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm niimpä! Mieti ku ennen nettiä ei ollu mitään tällasia :D

      Se on kyllä niin sääli, ja siis joo kyllä mullekki aina välillä tuli inhottavia kommentteja vaikka lukijoita oli alle sata - tällaset keskustelupalstahommatki tulee varmaan enimmäkseen siitä, että oon kotoisin Rovaniemeltä jossa kaikki tuntee kaikki eikä bloggaaminen oo yhtään yleistä.

      Kiitti tsempeistä tosi paljon, ja haleja sinne :)

      Poista
  28. Haluaisin sanoa niin paljon, mutten saa sanoja mitenkää järkevästi muotoiltua. Toivon, että into bloggaamiseen löytyy ja oot niin vahva että pystyt jättämään ilkeät anonyymit huomiotta. Tää sun blogi on yks parhaista. Järkyttävää miten ilkeitä ihmiset voi olla toisilleen ja vielä aivan ilman syytä!
    Ja tuosta ylimielisestä ilmeestä...mullakin on se, vaikka en todellakaan oo ylimielinen! Valitettavasti en voi kulkea jatkuvasti peili kädessä ja tarkkailla omaa ilmettäni, joten en kaikissa tilanteissa tiedä miltä ulospäin näytän. Itse en ainakaan tuomitse ihmisiä sen mukaan, minkälainen ilme naamallaan he minua vastaan kaupungilla tulevat. Jos joku aivan selkeästi mulkoilee mua tosi ilkeesti, niin sitten tietysti eriasia.
    https://www.youtube.com/watch?v=3v98CPXNiSk Oli pakko laittaa tää video tähän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sie oot tosi ihana! Koko kommentti ja vielä tuo video päälle <3 Kiitti tosi paljon, piristit kovasti mua :)

      Poista
  29. Tsemppiä Sita! Vaikka en ite bloggaagaan, niin neuvoisin vaan olemaan lukematta mitään keskustelupalstoja ollenkaan :( minusta sinä oot aina vaikuttanu rehellisen iloistelta ja suloselta tytöltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! <3 Ja jep, pitää yrittää - nyt vaan joku tuli oikein kommentoimaan että mitä musta kirjotellaan niin ei oikein pystyny ignooraamaan :S Ja sie itte vaikutat suloiselta!

      Poista
  30. tää on eka kerta kun ikinä kommentoin sun blogiin, mutta nyt on pakko! Koska en ymmärrä miten joku voi sanoa että katsot kaikkia nenänvartta pitkin, koska kerran olit mun kanssa yhtä aikaa oulun apollossa ja tulit kysyyn missä jokin paikka oli (enkä nyt millään saa enää päähäni mitä paikkaa etsit :DD) mutta kuiteski olit aivan ihanan hymyilevä ja iloinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No apua ku oot ihana!! Haha tosi kiva kuulla että oon ollu kunnolla :) Mie ehkä muuten saatan muistaakki sut, jos se oli viime marraskuun aikoihin!

      Poista
  31. Sita älä jaksa välittää tollasten kateellisten hourailuista! Okei, hyvä mun on sanoo, kun itekkään en osais reagoida välinpitämättömästi :D En kyllä oo ikinä tajunnu, sitä miten jotkut ihmiset keksii niin hämyjä juttuja kun on tajunu jossain blogissa jonkus lauseen ihan väärin.. Tai sitten ne vaan keksii niitä hämyjä juttuja ihan omasta päästään.. Kenellä ois ees aikaa alkaa levitellä tommosia tyhmiä juoruja?! On ihanaa ku osaat olla niin aito täällä blogissa <3 Ja nainen, sä kirjotat asiaa ;)Keep your head up high!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie yritän :) Vaikka vaikeaa on, haha! Kiitos tosi paljon kommentista, oot huippu <3

      Poista
  32. No juu, iteki entisenä rovaniemeläisenä voin vaan kuvitella ne turhanpäiväset kommentit, kuulostaa niiiin just sellaselta kateelliselta Palestra-kyräilyltä ja kuvitellaan tietävänsä jotain. Mut aattele, et se on vaan niiden omaa pienuutta ja surkeutta! Ei tietenkään voi ja tarvikaan kaikista tykätä, mut tommoset juoruilut ja vääristelyt on niin turhaa ja säälittävää, älä ihmeessä jää niitä liikaa miettimään ku ei kaikkia tarvi miellyttää. Kateelliset siellä vaan purnaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootpa ihana :D Ja niimpä, en miekään siitä loukkaannu jos joku ei tykkää - kunhan ei vedä sitä inhoamista noin yli! Kiitti vielä tuesta, hymyilen täällä :)

      Poista
  33. Voi että oot niin hyvä! Älä anna tollasien persereikien pilata sun juttuja tai pahottaa sun mieltä. Sun pitää olla just sellanen ku oot :) P.s viimeinen lause niiin hyvä että nauratti :)

    VastaaPoista
  34. Mie en kyllä ymmärrä miten sinusta voi joku saada ylimielisen kuvan... Tottakai ihminen kävelee naama peruslukemilla ja tuommosten juorujen jälkeen vähän surullisenaki.. Minusta sie oot aina ollu ihanan symppis :) <3

    VastaaPoista
  35. Oot Sita ihanan aito ja mahtava tyyppi, ei kannata antaa painoarvoo ilkeille kommenteille! :)

    VastaaPoista
  36. Yhdyn anonyymiin joka kirjoitti että "Tiedät varmasti itekin kuinka kateellista, ilkeää ja kaksinaamaista porukkaa Rollosta löytyy...". Tuo on nimittäin aivan totta ja voi että mie oon toisaalta onnellinen että oon kaukana siitä kaupungista vaikka ei siitä kaikesta p****an puhumisesta pääse eroon ees vaikka muuttaa 800kilsan päähän. Tietäisitpä (tietäisittepä) vain mitä on viime aikoinaki joutunu kestämään, huh huh! Mutta tsemppiä Sita! <3 Oot ihana tyttö eikä mulla ole susta mitään pahaa sanottavaa vaikka en muuten ku blogin välityksellä "tunne". Koskaan en itsekään oo saanu susta ylimielistä kuvaa ku oon jossaki sut nähny. Tuollaset pitää vaan osata jättää omaan arvoonsa vaikka kyllä ne mullaki aina aluksi aikansa masentaa.. :)

    VastaaPoista
  37. FEEL U!!!! tässä noin 3kk. taaksepäin, musta oli kommentoitu yhteen blogiin, postaukseen, jossa blogin kirjottaja kertoi erostaan poikaystävänsä kanssa. Kommentissahan sitten kerrottiin mm. kuinka tämä ex-poikäystävä oli pettänyt blogin kirjoittajaa minun kanssa. Ei siinä mitään muuten, mutta kommentissa mainittiin myös minun nimi..., jonka jälkeen jopa mun omat kaverit alkoivat kyseenalaistaa mun mielipidettä tähän asiaan ja juttua alkoi liikkua niin facebookissa kuin formissakin yms. Juttuhan meni siis niin että tutustuttiin pojan kanssa viikkoa ennen eroa ja meilä vaan klikkas heti ku juteltiin! Ja mainittakoon että siis PELKKINÄ KAVEREINA!! Joten kaitpa kommentoijan oli sitten vain helppo valita minut ns. "uhriksi", kun olimme kerta vasta tutustuneet pojan kanssa. Jätin asian kuitenkin ihan omaan arvoonsa vaikka todellaki pisti ketuttamaan.

    Loppuun vielä, että kaikesta paskasta huolimatta, kyseisestä pojasta on tullut mulle vähässä ajassa yks parhaista kavereista (<3!!) ja oon oppinu myös sen, että vaan sillä, mikä on oikeesti totta, on väliä.

    VastaaPoista
  38. p.s. VAAN KATEELLISET JAUHAA ;)

    VastaaPoista
  39. älä anna noiden paskanpuhujien voittaa :) ne on ainoastaan kateellisia! meitä, jotka ei hauku sinua ja seuraa sinun blogia, on kuitenkin paljonpaljon enemmän kuin noita paskanpuhujia.. :)

    VastaaPoista
  40. Sanon ihan itsekkäistä syistä että älä vain lopeta bloggaamista, oot mun työpäivien piristys <3 Ja oot muutenkin ihana tyttö, jonka ei kannata välittää pikkusielujen jauhannasta. Vaikka en sua oo kauan tuntenutkaan, tiedän että oot huippu tyyppi ja kaukana sellaisesta ylimielisestä wnb-julkkiksesta. Kaikkea muuta!

    Ps. Olis kiva nähdä taas joskus kun kesän kiireet alkaa helpottamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Ipi!! Ikävä, olis kyllä hullun kiva nähä :)

      Poista
  41. En ole varma, olenko aiemmin kommentoinut, mutta pakko tulla sanomaan, että erotut eduksesi sympaattisella ja lämpimällä asenteellasi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi miten söpö kommentti, jotenki pysäytti <3

      Poista
  42. sää vaikutat just tosi ihanalta ja aidolta ihmiseltä! Älä välitä tollasista kateellisista ihmisistä joilla ei oo muuta tekemistä kun dissata muita. Mää ainakin tykkään sun blogista hirmusesti ja odotan aina innolla uutta postausta! <3 ps. siskoni on käynyt samalla punttisalilla kun sinä ja sanoi että Sita vaikuttaa niin ihanalta ihmiseltä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsiii kiitos hulluna!! Ja tosi kiva kuulla että se on sanonu noin :) Vaikka oon kyllä aika tuimana salilla haha

      Poista
  43. "Sitten syön sen ylimielisesti >:)" Nauroin ihan hulluna!! :DD Tuo on musta just sellanen suhtautuminen mikä pitäis olla, MUTTA tiiän mitä tarkotat! Mulla on tuon asian suhteen ihan samat tunteet ja ajatukset ku sullakin. Musta nyt ei blogin kautta mitään oo tullu, mutta jos ihan vaikka muualtakin kuulee jotain -oli se sitten kuinka naurettavaa ja järjetöntä- niin kyllähän se pahoittaa mielen! Sulla on varmaan sama kuin mulla, itse kun ei halua muista mitään pahaa eikä voisi ilkeillä kenestäkään niin se tuntuu aika kamalalta ja epäymmärrettävältä kun joku toinen tekee susta silleen. Miettii vaan miksi?? Miksi ihmisillä on joku kumma halu sellaiseen? En mää vaan ymmärrä.. Muista kuitenki, että ite tiiät kuka oot ja niin myös sun läheiset! :) Sie oot ihana, toivottavasti fiilis paranee pian<3

    VastaaPoista
  44. Voi ei :( Voimia sulle, elä kuuntele jotain kateellisia anoja!! Oon saanu sulta paljon inspiraatiota pukeutumiseen ja sulla on yleensä ihanan pirteitä postauksia :)

    t. uskollinen lukija

    VastaaPoista
  45. Oikeesti Sita, oot sellanen bloggaaja, kenestä mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa. On ihanaa, että pienet asiat tekee sut onnelliseksi ja iloiseksi ja haluat jakaa ne blogissa. Esimerkiksi niin, että voit kirjottaa postauksen siitä, kuinka hyvää thaimaalaista ruokaa söit tiistaina, asian ei tarvitse olla siis kamalan suuri. Jossain blogeissa on tämä mun mielestä täysin unohdettu. Vain oikeasti elämää muuttavat asiat koetaan sellaisiksi joita kannattaa blogissa hehkuttaa, esim. joku maailmanympärysmatka. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan :)

    Sen lisäksi sun yhteistyöpostauksia on mielenkiintoista lukea, sulla on oikeesti paljon tekstiä ja arviointia jostain asiasta, ei siis 10 erilaista kollaasia, jotka koostuu netistä kopioiduista kuvista ja tekstinä pelkkiä suoralinkkejä. Sellaiset skippaan aina muista blogeista.

    Mulla ois paljon kaikkea sanottavaa, pelkkää positiivista (esim. oon itse Oulusta ja on kivaa että hyviä blogeja tulee muualtakin kuin Helsingistä..) mutta kaiken voi kiteyttää siihen, että jatka samalla lailla ja toivottavasti et lopeta ja älä anna ilkeiden kommenttien lannistaa :) <3

    VastaaPoista
  46. Vaikka oon sun elämääs seurannut vain blogin kautta, oon täysin vakuuttunut että jumalaisten ulkoisten piirteiden lisäksi oot myös sisältä kaunis. Oot niin sympaattinen, sydämellinen ja ystävällinen, ja musta on huikeeta, että me lukijat saadaan seurata sun elämää tätä kautta. Tää on sun blogi ja sun elämä on sun elämä, mun mielestä kyrpiintyneillä anonyymeillä ei ole niin yhtään mitään syytä puuttua esimerkiksi sun ihmissuhteisiin tai ylipäänsä elämään blogin ulkopuolella. Tollasista ei oikeasti kannata ottaa itseensä, koska sä oot ihan mieletön ihminen just tuollasena ja sun on parempi tietää se! <3 Toivon niin että tästä blogista ei tule sulle mikään inha taakka eikä tarvitsisi aina pelätä että jauhaako täysin tuntemattomat henkilöt susta keskenään paskaa arvostellen sun elämäntapaas.

    Sussa on pirusti asennetta, nyt tsemppiä jatkoon oikeesti! (:

    VastaaPoista
  47. Voi sinä ihana nainen, maailmassa tulee aina olemaan ihmisiä jotka ovat kateellisia ja haluavat vain satuttaa muita. Muistat vaan olla oma itsesi, sillä juuri se tekee sinusta SINUT <3

    Ja itsekin tosiian kirjoittelen blogia, mutta nyt viimeaikoina ovat postaustauot venyneet aina kuukauden pituisiksi parhaimmillaa. Mutta blogin kirjoittamisesta ei pidä ottaa stressiä, kirjoittaa silloin kun siltä tuntuu :)

    VastaaPoista
  48. Hitto rupesin melkeen itkeen ko luin tätä. Ei vaan jaksa käsittää miten jotku ihmiset voi olla niin ilkeitä ja kuvottavia että rupee puhumaan oikeastaan tuntemattomasta henkilöstä pahaa ja vääristelemään puheita ja tekemisiä. Itsekin olen kokenut tällaista nettikiusaamista pienissä määrin kun erehdyin tekemään tämän formspringin itelleni. Samantien kun sen facessa linkkasin seinälle niin rupes tuleen anonyymeiltä haukkuja ja pään aukomisia. No ainakin tiesin sen olevan todennäköisesti joku fb kaverini joten meni kaverilista nopeasti puhdistukseen :p kyllä sekin jo heikkoa itsetuntoani kolautteli. Voin vain kuvitella miltä tuntuu tottua bloggaajana kaikenlaisiin paska kommentteihin ja juttujen vääristelyyn. Sinä oot Sita aivan ihana ja toivon että jatkat bloggaamista jatkossakin vaikka vähemmän postailisit tms. Tsemppiä sulle ja koita pärjätä! <3

    VastaaPoista
  49. Varmaa vaikee syödä maissii, ku oot aina nokka nii pystyssä... Ei vaan, vakavasti puhuen vaikutat aivan älyttömän ihanalta ja symppikseltä ihmiseltä, jota kateelliset tykkää panetella. Tsemppiä, toivottavasti pystyt olemaan välittämättä peppunaamoista!

    VastaaPoista
  50. Onhan tuo niin paskaa varmasti, kun löytää keskustelupalstoilta juttuja, jotka käsittelee itseä ja vielä he tietävät asioista paremmin kuin sinä. Onneks oot loppupeleissä vahva ihminen ja ymmärrät, ettei näitä juttuja kannata ottaa liian vakavasti. <3

    VastaaPoista
  51. En oo törmännyt noihin juttuihin, ja tosi inhottavaa varmasti tuollainen. Ymmärrän todellakin pahan mielesi asiasta. Oon itse nähnyt sut kerran kaupungilla, ja mun mielestä et todellakaan näyttänyt mitenkään ylimieliseltä vaan ihan normaalilta nuorelta naiselta shoppailemassa :) En itsekään ole mitenkään hymy korvissa koko ajan, vaan mun perusilme on vähän sellainen suupielet alaspäin-ilme, ja oon sen takia joskus kuullut (ihan täysin blogiini liittymättä) että näytän aika totiselta tai jopa vihaiselta tai surulliselta, jos en hymyile. :S Hankalaa! Kun ei sitä jotain perusilmettään niin tuu mietittyä, kun vaikkapa just kaupungille kiertelee. :D

    Mut sulla on kyllä varmasti tapahtunut paljon viime aikoina ja harmi, jos on tuntunut viime aikoina pahalta tulla edes bloggaamaan, mutta toivottavasti fiilikset on pian paremmat ja muista, että meitä on monia, jotka jaksaa innostua sun joka postauksesta ja jotka toivoo sulle vaan hyvää :)

    VastaaPoista
  52. joillakuilla ihmisillä elämntarkotuksena tuntuu olevan toisten elämän mahdollisimman perinpohjainen paskominen kasaan. niinkun tällanen haukkuminen ja totuuksien vääristely ja nettikiusaaminen. hankkikaa ihmiset elämä, hommatkaa moraali ja aivot ja tunteet, oppikaa elämän todelline perspektiivi!
    sulle sita haluun sanoo että oot mahtava ihminen ja rakastan lukee blogias ja tykkään tyylistäs ja kaikesta. toki tollanen kirpase ja pahasti, mut koita päästä sen yli, tollaset ihmiset ei ansaitse kenenkään huomiota. voimia sulle, pidä lippu korkeella <3

    VastaaPoista
  53. Kuulostaapa tosi inhottavalta joku "juorublogi". Ja mitä nyt näistä kommenteista luin niin ihan hirveitä juttuja siellä puhutaankin. Ihan käsittämätöntä. En yhtään ymmärrä miten ihmiset ajautuu oleen noin hirveitä toisia kohtaan.
    Ja multa kyllä pääsi pikku naurahdus tuota tekstiä lukiessa kun kertoit että joku oli väittänyt sun olevan ylimielinen. Blogin kautta saa ainakin niin sympaattisen kuvan ettei kestään muusta :D

    VastaaPoista
  54. VOI SUN KANSSASI =( niin ne sanat vaan satuttaa, vaikka tietää järjellä, ettei niiden pitäisi antaa vaikuttaa... <3

    VastaaPoista
  55. Tuli inhottava olo, ku luin tekstin... mietin et millasiikohan ne on, jotka puhuu tollasta paskaa. No ne on ite ylimielisii ja pirun kateellisii, ku ei ite saa mitään hyvää aikaseks tai edes jaksa saada. Sä oot tosi kaukana ylimielisestä. Sen sijaan oot inhimillinen ja sulla sentään löytyy huumoria vähemmänkin kivoihin hetkiin, etkä luovuta.

    Oot mahtava tyyppi, (etenkin) sisäisesti.

    VastaaPoista
  56. Halusin tulla vielä kertomaan, että Sita olet äärettömän arvokas ihminen. Sun pitää tehdä juuri niinkuin tunteet ja sydän kertovat. Tietenkin järjellä kans, mutta bloggaaminen on iso osa aina ihmisen elämää ja sen tulee tuntua todellakin hyvältä. Ei pahalta lainkaan. Tässä on niin paljon hyviä ja huonoja puolia, mutta punnitse sisimmässäsi, että mikä on oikein. Mikä saa sut oikeasti voimaan hyvin. Mun mielestä kenenkään ei tulisi kokea mitään ilkeitä perättömiä nettikeskusteluja. Uskon, että ne satuttavat ja saavat miettimään asioita usealta eri kantilta. Sun blogi on yksi parhaista mitä mä itse olen seurannut. Itse en ole todellakaan koskaan saanut susta mitään ylimielistä vaikutelmaa. Kyllähän senkin ymmärtää, että aina ei jaksa olla se hymyilevä tyyppi joka paikassa. Ei aina jaksa raottaa kaikkea kaikille tuntemattomille, eikä välttämättä edes läheisille. Meillä kaikilla on huonot päivät myös täällä maan päällä.

    Pointti oli se, että oot tosi kiva tyyppi, ja mua ainakin satutti lukea tätä postausta. :) ♥ Pidä lippu korkealla.

    VastaaPoista
  57. Ihan hirmuisesti sulle tsemppiä ja toivottavasti et lannistu moisista jauhamisista ja pysyt sellaisena kuin olet, omana ihanana sitana. :)

    VastaaPoista
  58. Sä olet Sita ihana ja aito ihminen, joten tuntuu tosi epäoikeudenmukaiselta että sun asioita on siellä Blogbuzzissa ruvettu ruotimaan.

    Harmittaa kovasti jos sä nyt sen takia rupeat muuttamaan tämän blogin aitoa ja lämmintä tyyliä, vaikka senkin toki ymmärtää täysin. Tässä oli vain jotain sellaista erityistä tunnelmaa ja se katoaa täysin, jos keskityt vain pinnallisiin juttuihin.

    Ei se auta kuin mennä eteenpäin, teit sen sitten miten tahansa. :)

    VastaaPoista
  59. Kateellisten juttuja aina tommoinen anonyymiviha. Blogeista saa helposti sellaisen kuvan, että bloggaajien elämä on yhtä luksusta, uusia vaatteita, hyviä ruokia ja niin edelleen, joten monelta varmaan pääsee unohtumaan, että kyllä se bloggaajakin on ihan ihminen. Ja julkisuuden myötä (käytän nyt tuollaista termiä, koska kaikkiin blogeihin julkaistaan kuitenkin julkisesti) syntyy helposti illuusio siitä, että he olisivat tai ajattelisivat olevansa jotenkin tavallisten tallaajien yläpuolella. "Kaikki siistit tyypit ovat aina ääliöitä", ja silleen?

    On kyllä tympeää, että ihmisistä muodostetaan jokin kuva esimerkiksi sen perusteella, kun heidät sattuu näkemään kaupungilla pikaisesti tai vastaavaa. "Se katto mua oudosti, se on nyt kyllä ihan paska tyyppi..." ja silleen, ihan pöhköä. Voiko tavallinen ihminen ylipäänsäkään sattua aina vaikuttamaan hyväntuuliselta ja reippaalta koko ajan? No eipä kai. Ventovieraiden tuijotuskin saattaa tehdä olon vaivaantuneeksi, sillä tuskin ensimmäisenä sellaisessa tilanteessa tulee mieleen, että "ehkä se onkin mun blogin lukija ja tuijottaa siksi" :D

    Mutta nyymit tulevat kaiketi aina vihaamaan tai keksimään jotain vihattavaa, älä luovu blogistasi sen takia! :)

    VastaaPoista
  60. Törmäsin ekaa kertaa sun blogiin tänään, ja voi jösses, sä oot ihan naurettavan kaunis :O kiva tukkajumala! Mikä siinä on että kaikki ihmiset kenen vanhemmat on keskenään eri kansallisuutta on niin kauniita??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. munki mielest kaikki puolikkaat on ain waa ni komeita/kauniita oihhh :'3

      Poista
  61. On tosi harmillista lukea näitä, jotka ovat joutuneet "anonyymien uhreiksi". Tuli oikein paha mieli. En voi käsittää miksi pitää sanoa toisesta pahasti. Mitä sillä saavuttaa. Pohdin sitä juuri hieman ohimennen blogissani. Miksi ei voi vaan keskittyä omaan elämään ja antaa muiden nauttia omastaan, niin että kaikilla olisi hyvä olla. Mölyt voi pitää mahassa, sillä eihän kaikkia voi tietenkään miellyttää, mutta sitä ei pitäisi koskaan tuoda esille niin moraalittomalla tavalla.

    Olen itsekkin bloggaaja ja teen sitä sen takia, että se tuottaa iloa ja haluan tästä elämästäni muistoja. En tiedä miksi nämä kyseiset kiusaajat pitävät bloggaajia jotenkin "poikkeavina" tai "ylempänä". Kuka tahansa kuitenkin voi blogia pitää ja jotkut saavat enemmän ja jotkut vähän vähemmän seuraajia, joka sekään ei kerro ihmisestä itsestään yhtään mitään. Niinkuin olen joskus kuullut jonkun luokittelevan bloggaajan negatiivisesti sen mukaan kuinka monta ihmistä sattuu lukemaan sitä. Ei mitään järkeä. Eikä ketään, pitäisi luokitella tietyllä tavalla, jos sattuu vaikka kaupungilla törmäämään. Tosi harmillista. Ihminen ja maailma muuttuu vuosien varrella, jopa viikkojen aikana. Ja minusta juuri hienointa on, että blogista voi tehdä juuri sellaisen kun haluaa ja siihen kuuluu myös muutokset, koska muutokset kuuluvat myös elämään.

    Olet upea, vahva ja kaunis nainen. Tykkään ihan hirmuisesti blogistasi. Tee juuri niinkuin itsestä tuntuu hyvälle, välittämättä tämmöisistä ilkeyksistä. Ole juuri sellainen kuin itse haluat ja teet blogistasi juuri sellaisen. Voimia!
    Olet ihana <3

    KickstartMyHeartIina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. True dat kuule! Ihana ku kirjotit näin pitkän kommentin, teän tsempit on kyllä niin tärkeitä ettette tiiäkään :) Ja itte oot ihana <3

      Poista
  62. Itekin olen joskus miettinyt (ja saanut kuullakin), että mulla on ihan sellainen murhanhimoinen katse aina ihmisten ilmoilla kulkiessani. Uskoisin että ainakin mun tapauksessa se johtuu justiinsa epävarmuudesta ja ehkä siitäkin että karkotan sillä alitajuntaisesti kaikki jutteluun halukkaat ihmiset.

    Mutta kuka nyt aina kävelee kaupungilla tai missä vaan joku ihmeellinen kestohymy kasvoillaan? Ei kai se ole luonnollista. Ja ajatuksissaan ei voi kaikkia vastaan tulevia ihmisiäkään rekisteröidä. On siis aika kohtuuttomia nuo joidenkin anonyymien vaatimukset.

    Kerran muuten näin sut yliopistolla kun kävelit vastaan, mutta olit niin keskittyneen oloinen (tai sitten niin ylimielinen niin kuin nää jotkut väittävät :P), ja olen ite niin mahottoman ujo etten uskaltanut pysäyttää. Mutta oli silti mukavaa nähdä edes vilaukselta. :)

    Minä myös toivon, että jatkat samaa kirjoitustyyliä. Oot mielestäni ollut piristävä poikkeus täällä blogimaailmassa. Sun jutut on aina niin jotenkin maanläheisiä, että suhun on helppo samaistua. Tsemppiä vain ja haistatat veet kaikille ilkimyksille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Niimpä! Ja voi tuu ihmeessä ens kerralla moikkaan, vaikka tiiän kyllä että aika iso kynnys siinä on ekaa kertaa tulla jutteleen :D Mieki toivon että mie jatkan, saa nähdä tässä syksyn mittaan! Ja ihanaa kuulla että on helppo samaistua, välillä sitä miettii että höpöttääkö aina ihan turhista jutuista mutta ei vissiin :)

      Kiitos tosi paljon sullekki kommentista, tuli niin hyvä olo ku tätä luki <3

      Poista
  63. Sun blogi vaan on mun lemppari, oot niin ihana ja avoin ja rohkea ja iloinen ja kaunis! Uskon että tuommoset vihaajat tekee mielen surulliseks mutta koita selvitä! Ja olis ihanaa jos jatkaisit bloggailua samaan malliin kun täällä ruudun takana on kuitenkin niin monta ihmistä jotka sun postauksia lukee innolla ja hymyssä suin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apuaaa menin ihan hämilleen!! Kiitti kovasti kehuista, ja ihanaa ku luet tätä blogia :) <3

      Poista
  64. äää voi ei, kauheita puheita ihmisillä :( oot ihana,aito ja söpöin sita ikinä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onneksi on sunlaisia ihania piristäjiä! <3

      Poista
  65. tahdon voimaa nainen, älä anna k-päiden pilata sun harrastusta, haters gonna hate!

    VastaaPoista
  66. tuli kauheen paha mieli noista kommenteista, cheer up buttercup, oot ihana <3

    VastaaPoista
  67. VOI MURU! sun blogi on varmaan maaailman ihanin ja suloisin blogi! :)
    oon ollu lukija jo tosi kauan ja tuntuu että aina vaan paranee :)
    oot ihan huippu tyyppi ja voi että antaisin niin ison pusun jos vaan joskus vastaan tulisit!
    jatka vaan murunen samaa rataaa! :)

    VastaaPoista
  68. minunkin blogi oli siinä yhessä Suomi24:sen keskustelussa listattuna (satuin tuossa huomaamaan ku katoin blogitilastoja), missä oli niitä ilkeilykommentteja ties vaikka kenelle. jos ei perkele voi kertoa omia mielipiteitänsä omalla nimellään niin ei tarttis sanoa mittään anonyyminäkään! :D ei kannata niistä ilkeilyistä välittää!

    VastaaPoista
  69. Vahingossa eksyin mieki sille sivustolle, jossa sinusta juoruiltiin ja voivoi... Mitäpä noista teineistä. Jatka samaa rataa, mukava lukea Rollon blogia. Vaikka oonkin vähän täti-ihminen jo ;) Ja et sie ylimielisteltä koskaan Palestrassas vaikuttanu, thaiksi tai millään muullakaan kielellä ;)

    VastaaPoista
  70. En yleensä kommentoi blogeja, mutta tähän tekstiin reagoin niin vahvasti, että on pakko kommentoida.

    Pari vuotta sitten muutin kaukaa Keski-Suomesta Rovaniemelle opiskelemaan. Olin innoissani uudesta alusta, opiskeluiden alkamisesta ja uusista ystävistä. Sain heti paljon ystäviä niin koulusta kuin koulun ulkopuoleltakin. Muutettuani aloitin myös blogin kirjoittamisen, mikä oli ollut haaveena jo jonkin aikaa.
    Päivät kuluivat opiskelun, ystävien, treenaamisen ja blogin ympärillä. Olin ajatellut aloittavani elämäni puhtaalta pöydältä, mutta toisin kävi. Päivä päivältä elämä Rovaniemellä kävi raskaammaksi. Totesin, että paskan puhuminen Rovaniemellä oli täysin omaa luokkaansa ja ihmiset toinen toistaan pahempia selkäänpuukottajia. Ystävät keksivät perättömiä tarinoita, jotka huomaamattani levisivät laajasti myös ystäväpiirini ulkopuolelle. Pian huomasin maineeni olevan mennyttä, enkä tiennyt enää kehen voin luottaa. Myös tieto blogistani levisi, vaikka yritinkin pitää sen tutuilta salassa. Pian paha olo ja ahdistus purkautuivat blogiinikin ja siitäkös juorut vasta lähtivät liikkeelle. Olin masentunut, ahdistunut ja yksinäinen. En enää tuntenut itseäni. Jatkuva paskanpuhuminen ja ystävien kaksinaamaisuus saivat minut hajoamispisteeseen. Joka ilta itkin ja toivoin pääseväni takaisin kotiin.
    Lopulta en enää jaksanut vaan jätin koulun kesken ja muutin takaisin kotikaupunkiini. Elämäni on rauhoittunut sen jälkeen huomattavasti. Olen onnellisempi kuin koskaan enkä ole sekuntiakaan katunut päätöstäni muuttaa pois Rovaniemeltä. Täällä voin olla oma itseni ja jatkuva draama on hävinnyt elämästäni.
    Vasten tahtoani jouduin lopettamaan myös blogini kirjoittamisen. Paskan puhuminen tuhosi blogini ja viimeisetkin rippeet itsetuntonnostani. Minulla on ikävä blogiani, mutta en ole saanut kerättyä tarpeeksi rohkeutta jatkaakseni kirjoittamista.

    Olet ihana ja aito ihminen Sita!<3 Sulla on varmasti paljon mahtavia ystäviä ympärilläsi, joten keskity itseesi ja sulle tärkeisiin ihmisiin :) Jätä ilkeät juorut ja paskanpuhujat omaan arvoonsa! Hyville ihmisille (niin kuin sinä), jotka eivät halua loukata tai pahoittaa kenenkään mieltä, ilkeät kommentit ja juorut kolahtavat raskaammin kuin muihin. On vaikea ymmärtää miksi, joku haluaa levittää perättömiä tarinoita ja tarkoituksella pahoittaa toisen mielen.
    Mä ainakin fanitan sua ;) ja pidän sulle peukkuja! Koita jaksaa!<3

    VastaaPoista
  71. Rohkeeta. Pysy vahvana ja aitona! :)

    Vaikka voi tuntua raskaalta ja pahalta lukea niitä anonyymien kommentteja, niin ne kannattaa yrittää painaa vaan villasella. Kritiikki on mun mielestä yhtä sallittua kuin positiivisetkin jutut, KUHAN SE ON ASIALLISTA eikä mee semmoseksi lapselliseksi haukkumiseksi, syyttelyksi...

    Netti ja anonyymius on samanlainen kuin rosvon commandopipo. Se antaa ihmiselle valtaa ja poistaa identiteetin ja voit heittää kuraa ja kiusata ihmisiä niin paljon kuin sielu sietää, etkä joudu vastuuseen. Pelkureita. Siis kuinka henkisesti jälkeenjäänyt, lapsellinen ja surullisen ihmisen täytyy olla, että tulee tekemään johtopäätöksi muutaman hassun blogitekstin/kuvan/kaupungilla vilaukselta näkemisen perusteella ja sitten tulee ANONYYMINÄ syyttämään ja haukkumaan tänne sun omaan blogiin? Siis sanonpa vaan huoh. Kaikkien tuommoisten säälittävien "anonyymien" tulisi miettiä, että jos ei oikeasti ole pokkaa sanoa moista kuraa kasvokkain tai täällä blogissa niin että henkilöllisyys selviää, pitäisi vaan sen turpansa kiinni ja mölyt mahassaan, eikä ryhtyisi moiseksi pelkuriksi ja kiusaajaksi :)

    VastaaPoista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS