sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Treeniviikko polaroid-kuvina

PhotobucketPhotobucket

PhotobucketPhotobucket

PhotobucketPhotobucket

Photobucket Photobucket


Siinäpä komeilee mun viikon liikuntapäiväkirja. Mulla on ollut ihan älyttömän hyvä fiilis; treenaamisen pariin palaaminen on tuntunut mahtavalta, haluttaa koko ajan liikkumaan ja olo on ihanan kevyt jumppailun ja kevyemmän syömisen vuoksi. Tai no, nyt viikonloppuna ei ehkä ole ollut niin kevyttä parin päivän putken jälkeen, mutta viikolla söin kyllä virkistävän säännöllisesti ja terveellisesti.

Maanantaina menin kuntosalille yhden aikaan päivällä. Oli vähän voimaton olo vaikka olin syönyt yliopistolla kunnon aterian (kasvisgratiinia, raejuustoa ja salaattia). Mutta oli silti kiva treenikerta! Olin koko tunnin Hukan naisten salin puolella, sillä oon vielä niin ujo punttihommissa etten halua sinne unisex-puolelle :D Maanantaina oli nimittäin vasta neljäs salikerta pitkän tauon jälkeen. Vedin ensin nopean alkulämmön cross trainerilla kuunnellen musiikkia, ja sitten siirryin painojen luo. Treenasin ojentajat, hauikset, peban ja vatsat - enkä siis tällä hetkellä noudata tarkasti mitään ohjelmaa, koska haluttaa omassa rauhassa totutella salilla käymiseen ja hapuilla painomäärien kanssa, hehe. Peppua treenailin laitteessa ja vatsalihaksia vetämällä ulkomuistista vanhan BodyCombat-ohjelman vatsalihasbiisin (mulla on iPodilla Black eyed peasin kappale The Time ihan tätä masutreeniä varten). Ojentajat tein vetämällä parit setit tangon kanssa ja puskemalla kick backejä, hauikset pumppailin tangon kanssa. Kokeilin sekä ojentajiin että hauiksiin uutta kikkaa, eli ensin normaalisti 3 sarjaa isommilla painoilla, mutta lopuksi vaihdoin pykälää pienemmät painot ja tein niin monta toistoa kuin jaksoin -> taas vähän pienemmät painot ja heti perään niin monta kuin jaksoin -> vielä pienemmät jne., kunnes ei enää jaksa nostaa sitä kevyintäkään lastia.

Ja kyllä huomasi tehon! Tiistaina mulla oli nimittäin ihan hullun kipeät kädet, ah ihanaa. En oo saanut ojentajia ja hauiksia kunnolla jumiin vaan semmosella kolmen sarjalla, ja tuo lopussa pienillä painoilla viimeiseen asti pumppaaminen oli ehdottomasti toimiva kikka! Tiistai-iltana menin joogaan, johon oon hurahtanut viime syksynä. Oon käynyt niin paljon BodyBalancessa, että siirtymä oli melko helppo, mutta varmasti täysin kokematonkin pääsee nopeasti jookhaan mukaan. Tiistaina oli vielä lämpötunti, eli joogan aikana salissa oli infrapunalamput päällä - aaaah miten notkea ja lämmin olo siitä tulee! Lämmittelin lampuista huolimatta kuitenkin puolisen tuntia crosstrainerilla ennen joogaa, ja teenkin niin melkein aina ennen tunteja, joissa venytellään. En kuitenkaan vedä sillä cross trainerilla mitenkään täysillä, sillä joogakin on yllättävän rankkaa!

Ja keskiviikkona mulla olikin peppu ja yläselän lihakset jumissa pelkästä joogasta. Myös takareidet olivat vähän kipeinä, ja joogan syvät venytykset kyllä tuntuivat. Pelkäsin, että myös tiistai-iltana syöty jättiannos Amarillon ruokaa tuntuisi seuraavana päivänä, mutta heräsin silti keskiviikkoaamuna jopa nälkäisenä. Tuntuu melkein hassulta tuntea nälkää, oon unohtanut sen tunteen joulukuun aikana :D Keskiviikkoiltana menin Hukkaan aikeina mennä Pump-tunnille ensimmäistä kertaa marraskuun jälkeen - vähän erilaisena versiona tosin. Pyysin saada osallistua Spinn-Pumppiin vain toiselle puolikkaalle tämän polven takia (Spinn-Pump on siis yhdistelmä sisäpyöräilyä ja BodyPumppia, 30 minuuttia kumpaakin). Erikoislupa tuli todellakin tarpeeseen, sillä tajusin vasta levytankoja lastatessani, kuinka kova ikävä mulla on ollut Pumppia! Puolituntisella vedettiin tällä kertaa rintalihas-, selkä-, ojentaja-, hauis- ja vatsalihasbiisi. Laitoin pienehköt painot pitkän tauon takia, muttei olisi kyllä tarvinnut! Ei edes ollut kovin rankkaa. Pumpin jälkeen menin BodyBalanceen, joka oli tuttuun tapaan aivan ihana.

Torstaina mun käsissä tuntui maanantain salitreeni ja edellisen illan Pumppi, joten en mennyt salille. Suunnitelmissa oli kyllä iltajooga, mutta myöhästyin bussista enkä jaksanut kävellä -20 C pakkasessa toiselle pysäkille - joten välipäivä it is! Ihan hyvä vaan, sillä mulla oli viimeksi ollut totaalilepo edellisen viikon perjantaina. Ostin torstaina Gina Tricosta pinkin jätticollegen jumppailua varten, ja tuo on kyllä täydellinen! Ihana vetää päälle treenin jälkeen tai pitää päällä joogan aikana.

Perjantaina heräsin innokkaana tulevasta treenistä ja meninkin heti aamupäivästä salille. Olin cross trainerilla puoli tuntia ja fiilistelin tulevaa ryyppyviikonloppua (true urheilja), ja sen jälkeen tein ojentajat, alaselän, hauikset, lähentäjät ja loitontajat, hartiat sekä vatsalihakset. Treenasin hauikset ensimmäistä kertaa käsipainoilla keskiviikon Pumpista inspiroituneena, sillä tykästyin nykyisen ohjelman kiertävistä hauisliikkeistä. Tuntuu kyllä vähän hassulta käydä salilla tälleen ilman kunnon ohjelmaa ja tehdä melkein koko kroppa yhdellä kerralla, mutta toisaalta - ihan sama! Kunhan saa itelle sen hyvän fiiliksen treenaamiseen, en nyt jaksa nipottaa turhista

Lauantaina oltiinkin baarissa ja sunnuntaina söin mm. suklaata, kurkkua ja dippiä, porkkanalettuja, eilistä pizzaa, karkkia ja Ben & Jerrys -jäätelöä.

Että sellainen viikko! Kivoja treenipäiviä ja kunnon sekoitus terveellisyyttä ja totaalirappiota, haha. Ainoa inhottava juttu on ollut se, että mun polvea on alkanut vihloa levossa. Ei hyvä. Ensi viikolla lääkäriin? Pakko ainakin yrittää! Ensi viikolla alkaa muuten taas selvänä oleminen, joten luvassa vähän vähemmän siideriä ja enemmän treeniä. Katotaan, minkälainen postaus ensi sunnuntaina tulee - saatan jatkaa polaroid-linjalla, tai sitten teen jotain ihan muuta.

Ja hei, tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon! Niin jumppailun suhteen kuin ihan yleiselläkin tasolla :)

31 kommenttia:

  1. Miettiinki että mistälähtien ollu puolikkaita tunteja mut sielläpä syy tuliki! :) sullahan on lyhyet rapsapäivät, itellä menee kevyesti se 48h... iuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :) Ja no periaatteessa kaks päivää!! La ja su :D

      Poista
  2. Tämä sun blogi inspaa ihan älyttömästi liikkumaan! Saat liikunnan näyttämään jotenkin niin kauniilta... :)
    Ehkä vielä joku päivä sitä itselle salikortin uskaltaa hankkia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi tosi kiva kuulla :) Ja haha kauniista en kyllä tiiä!

      Poista
  3. Voi että tulis varmaan käytyä niin paljon enemmän salilla ja jumpissa yms jos vaan raaskisi hankkia kortin tuonne Hukkaan.. Hmh.. :D Pitää ihan vakavasti kyllä harkita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun pitää kärkkyä jotaki hyvää tarjousta! :)

      Poista
  4. ihana postaus! :) oot sita kyllä niin ihanan olonen tyyppi :-) tsemppiä treenailuihin :p

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus :) toivotan superviikkoa sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua viikonalkua sullekki pikku-Iina! <3

      Poista
  6. Ootpas sä ollut ahkera :) Mä päätin tänään alottaa herkkulakon ja pusken itteni salille, jiihaa! :) Oot niin motivaattori<3

    VastaaPoista
  7. Susta tulee ihan Diandra mieleen. :D ootte molemmat jotenki niin elämäniloisia ja nauravaisia. (ei siis sillä, en kyllä tunne kumpaakaan teistä :DD)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on vissiin ennenki sanottu noin :D Mutta luultavasti poskien takia haha :)

      Poista
  8. Haha ihan yybersöpö Ipod!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha kaikki muut nauraa sille :DD Hyvä että joku on samaa mieltä <3

      Poista
  9. noi polaroidit on söppänä reenipäiväkirja! jatka niillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee jee :) Ihana kuulla että tykkäät!

      Poista
  10. Miten saat iPadilla noin hyviä kuvia? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miks en sais? :D Tuollasia sillä vaan tulee!

      Poista
    2. No mulla tulee semmosia sumeita ja rakeisia. Missä vika? :o

      Poista
  11. Ihana postaus, jeee! Teethän joka viikko tämmösen?:-))) Terkuin innokas muiden urheilujen seuraaja, heh. Toi spinni ja pumppi -yhdistelmä on kyl niiin hyvä, ite kans ollu monta kertaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo katotaan vauva :)) Penkkiurheilija?? Haha. Ja joo niin onki, hyvä ku saa kunnon lämmön ennen Pumppailua!

      Poista
  12. Mä oon niin hämmentyny tuosta spinning-pumppi yhdistelmästä että en oikee tiiä että mitä mä kirjotan. Miksei meillä oo tommosia? Oispa siistii! (varsinki jos puolen tunnin pumppiin ei kuuluis askelkyykkybiisiä...... :-D )
    Mut ihana postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainaki Hukassa ja mun entisellä salilla on :) Ja joo ei askelkyykkyä! :D Ja kiitos paljon hiih

      Poista
  13. Haha Sita, pakko tulla kertoo, olit yks yö miun unessa :DD muistan vaa ku olin sulle sillee hyihyi kahen päivän putki ja olit vaa sillee kyllä mie tiiän, iha nolostuneena :D Sitte ku heräsin ni mieti että olikoha sulla oikeesti kahen päivän putki vai mitä :D Tosi outoo ! Mutta ei mitää, hyviä treenejä !:)

    VastaaPoista
  14. Mmm, siulla on niin ihanan 'rento' ote treenaamiseen & syömiseen, otan tästä mallia! Muutenkin saan puhtia aina siun postauksista, THANKS A LOT :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa oikein ottaa vastaan tuota kehua koska mulla on joskus ollut syömishäiriö - tuntuu ristiriitaiselta! :D. Mutta kiitos ihanasta kommentista hihi :)

      Poista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS