sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

"Tuntuu niin pahalta, että oikeastaan tuntuu ihan hyvältä"


Noni kaikki jumppa-jeevelit siellä ruudun takana, liikuntapäiväkirja olisi tässä, ja jesh vieläkin jatkuu himoreeniputki! Katotaan koska tää ratkeaa ja lopetan taas kuukaudeksi liikkumisen, haha. Mutta joo, on käyty Balancessa, Zumbassa Combatissa Pumpissa ja lenkillä ja jälleen myös spinningissä? Oonkohan tullut hulluksi, yleensähän välttelen niitä pepun mustelmille hakkaavia penkkejä viimeiseen saakka... Kävin tällä viikolla siis taas perjantaiaamuna Flowride Basicissa, joka on siis peruskestävyyttä kohottava tunti, jossa ei tavoitella hengästymistä vaan sellaista mukavaa, sopivan raskasta flowta, joka saa hien virtaamaan keveydestään huolimatta. Mutta, uutuutena kokeilin torstaina Flowride Cardiota, joka on Basicia raskaampi tunti, ja jossa todellakin tavoitellaan hengästymistä. Oikeastaan menin tunnille siksi, että Steppi oli peruttu, mutta hyvä vaan! Oli ihan uskomaton rääkki, jonka aikana vihasin niin ohjaajaa, itseäni, spinning-pyörää, mun paitaa housuja kenkiä, aurinkoa ja oikeastaan koko maailmaa - mutta tunnin jälkeen oli ihan mahtava fiilis. Hyvä vaan että oon nyt käynyt muuallakin kuin perus Combat-Balance-Pump-tunneilla, tekee varmaan ihan hyvää monipuolisuus.





Oon muuten ajatellut taas ottaa Pumperoiseen vähän painotavoitteita puolen vuoden päähän niin kuin tein talvellakin. Sain kesään mennessä nostettua kiloja, nyt vois taas laittaa vähän lisää haastetta tunneille - käy muuten tylsäksi elämä! Haha miksi mie aina kiusaan itteäni, ääliö. Eli, sinisellä olevat oli puoli vuotta sitten, nykyiset on vihreitä ja puolen vuoden päästä olevat tavoitepainot on violetilla.

Jalkakyykky: 2x8,5kg  -> 2x10kg -> 2x12,5kg
Penkkipunnerrus: 2x5kg -> 2x6kg -> 2x7kg
Selkä: 2x6kg -> 2x7kg -> 2x7,5kg
Ojentajat: 2x4,5kg  > 2x5kg -> 2x6kg
Hauikset: 2x4,5kg -> 2x5kg -> 2x6kg
Askelkyykky: riippuu ohjelmasta (nykyisessä 2x7,5kg)
Hartiat: riippuu ohjelmasta (nykyisessä 2x5kg)
Vatsat: riippuu ohjelmasta (nykyisessä ei painoja)

Olisko joku hassupeppu mukana asettamassa painotavoitteita? Ja ei, tarkotus ei oo mitenkään stressata näistä vaan huvin vuoksi vähän tsempata itteä. Mulla ainakaan ei muuten tuu laitettua lisää kiekkoja tankoon. Vai käyttekö te Pumpissa? Tiiän että osa on kuitenkin kuntosalin kannalla ;) Linkitelkäähän muuten omia liikuntapäiväkirjoja jos ootte sellaisia sattunu tekemään! Mutta mutta, ei muuta kuin hyvää alkavaa reeniviikkoa kaikille ja ollaan oikein reippaita! Ja muistakaa sitte aina jumpan jälkeen herkutella kaikki kulutetut kalorit takaisin ettei pääse laihtuun >:)

26 kommenttia:

  1. Nauratti toi "Pumperoinen" =D Mut apua, tulee huono omatunto, kun haluais käydä salilla mut nyt töiden ohella ei ihan kauheesti jaksa! Ehkä sit taas enempi kun koulu jatkuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Haha. Joo kyllä mullaki on laiskempi fiilis ku on niin paljon töitä, mutta niimpä, kyllä syksyllä ehtii! Kesällä pitää nauttia muustaki jos siltä tuntuu :)

      Poista
  2. Kuusamossa ei oo oikee mitään jumppia nii ei oo tullu käytyä ku lenkillä ja salilla. Ehä mää enää ees muista mitää painoja pumpissa oon pitäny:O
    Nää pari päivää reissun päällä on menny kyllä iha läskiksi; muka lähettii polkee äsken, mutta polkastii sitte mäkkäriin pirtelölle..... :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lenkki ja salihan on just hyvä yhdistelmä! Haha pyörälenkki Mäkkäriin, paras :D Meillä meni kerran tyttöjen kans niin että lähdettiin aamulenkille -> ei jaksettu juosta, käveltiin laiskasti -> mentiin kauppaan ostaan mättöä..

      Poista
    2. On se hyvä, mut tekis kyllä mieli jumppiinki. Katos jos on vähä laiskalla tuulella nii jumpissa tulee aina tehtyä täysimpää? täyempää? täydempää? ku salilla yksin. Haha toi aamulenkkihä vetää jo vertoja meijän mäkkärireissulle!:-D

      Poista
  3. miten voit laittaa kyykkyihin 12,5kg? mun laskujen mukaan ei oo sellasia painoja et saisit ne tasasesti molemmille puolille, vai oonko tyhmä... :D

    VastaaPoista
  4. haha ookoo, OON tyhmä :-D heti ton julkasun jälkeen tajusin et 12,5kg per puoli tietysti eli tottakai voit laittaa :D:D haha sori

    VastaaPoista
  5. Joo blogissa on reenipäiväkirjat viikottain! :) Oon kyllä muistanu syyäkki senki eestä hahhaaa :D:D

    VastaaPoista
  6. Tuolta löytyy viime viikon treenit! :) ->

    http://anettetraining.blogspot.fi/2012/07/treenipaivakirja-vko-28.html

    Pumppi on ehdottomasti yksi mun lemppariryhmäliikuntatunneista ja tällä hetkellä painot näyttää tältä:

    Jalkakyykky: 2x12,5kg
    Penkkipunnerrus: 2x7kg
    Selkä: 2x7,5kg
    Ojentajat: 2x6kg (paitsi nykyisessä ohjelmassa ei tankoa)
    Hauikset: 2x5kg
    Askelkyykky: nykyisessä 2x6kg
    Hartiat: tanko 2x5kg, käsipainot 2x3kg
    Vatsat: nykyisessä ohjelmassa ei painoja

    Tällä hetkellä mulla ei ole kuitenkaan sen kummempia painojennostotavotteita, vaan yritän opetella tekemään näillä painoilla liikkeet niin puhtaasti kuin pystyn ja etsiä ja ajatella niitä lihaksia mihin jokaisen liikkeen aikana. :) Sitten kun alkaa tuntua, että jokin lihasryhmä kaipaa lisää vastusta niin lisäilen fiiliksen mukaan. Joskus taas vähennän jos tuntuu, että jokin lihasryhmä on ihan jumissa edelliseltä päivältä. :D

    Pakko vielä sanoa, että tyksin ihan hiiiiirmuisesti sun blogista! ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho sullahan on kunnon painot!! Mie haluan samoihin >:) Ja joo mullakaan ei oo tavoitteena lisätä aina lissää ja lissää vaan just että saa hyvän treenin! Ja kiitos paljon kehuista :)

      Poista
  7. "jumppa-jeevelit" ja "pumperoinen" :DDD ahhh oot ihana hassupeppu<3

    VastaaPoista
  8. ihania, hassuja sanoja<3 tästä blogista tulee niin hyvälle tuulelle! :--D

    joo, miulla on ollu ikuinen viha-rakkaus- suhde pumppiin. meen innoissani tunnille, vihaan kaikkea, kaikkia koko tunnin ja tuun sieltä pois täydellisen onnellisena :--D en tajuu miten kerta toisensa jälkeen onnistun pakottaa itteni sinne tunnille :-D sama pätee valitettavasti spinniin ja juoksemiseen :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehhe :) Joo sama!! Vihaan kyykkyjä ja askelkyykkyjä ja kaikkea ja sitte oon niin happee ku lähen sieltä :D

      Poista
  9. ääää, missä saa tehtyä tuollaisen liikuntapäiväkirjan? terkuin, toinen pumperoinen täältä ruuduntakaa. Yritän itsekkin vähän päästä nyt kuntoon kuukaudessa. tai vähän silleen kiinteyttää ja reisiä pieneyttää :D:DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :P Tuon voi tehdä Heiaheia:ssa!

      Poista
  10. "Ja muistakaa sitte aina jumpan jälkeen herkutella kaikki kulutetut kalorit takaisin ettei pääse laihtuun >:)" You get a point ;) Ps. Oon käyny jo kolme kertaa zumbassa, aika hurja XD

    VastaaPoista
  11. Mie oon muistanu nyt herkutella, mutta unohtu ne jumpat. Noh, huomenna treenaus taas jatkuu ja kyllähän nää massakaudet tekee välillä ihan hyvää. Kauheena himottais mennä salille ja saada vähän ryhtiä käsiin ja jalkoihin, mutta mie ku oon ihan täys tumpelo niitten salivehkeitten kans enkä tiiä mistä alottaisin! :D Onkohan pumpissa mitenkää mahollista saada sitä massaa vai kehittyykö siinä vaan kestävyys?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo Pumpissa ei kyllä tehdä ns. voimatreeniä vaan just sitä kestävyyttä, mutta, mun mielestä se on silti tehokas treeni joka saa lihakset tuntumaan isommilta ja voimakkaammilta :) Ei se nyt ainakaan pienennä niitä! Mullakin on muuten kauhea kynnys aina mennä salille, siellä kaikki muut näyttää niin itsevarmoilta ja tietäväisiltä :D

      Poista
  12. Kommentoimpa sulle nyt sitte tänne! Kuulehan neiti, missä salilla/ryhmäliikuntatunneilla oot ajatellu Oulussa ruveta käymään? Hukka olis siinä puolen kilsan päässä mun kämpiltä, mutta tuntuu että se on aika kallis. Tietysti siellä vois olla laajin valikoimakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie aattelin hakea Hukkaan ohjaajaksi, eli siellä tulis sitten muutenki käytyä :) Saa nähdä miten käy! Ja joo onhan se vissiin kallis :S

      Poista
    2. Aaaaa joo mä löysinki sen postauksen missä kerroit siitä. : ) toivottavasti pääset!

      Poista
    3. Kiitti ja hei nähdään ehkä sitten siellä :)

      Poista

SITE DESIGN BY RYLEE BLAKE DESIGNS